Gå til innhold

Problem ved bruk av DVI

Dings

Anbefalte innlegg

Har et litt snodig problem..

Egentlig hadde jeg ikke giddet å gjøre noe med det før jeg så en post om dualmonitor hvorpå jeg fikk lyst til å sette opp flere skjermer igjen (har kun 1 19" LCD nå)

Før jul en gang døde GF4Ti kortet mitt fordi det dryppet en biiiiteliten vanndråpe ned på det.. Surt nok, men shit happens. Jeg kjøpte fort som bare det et nytt Radeon 9600 PRO og tenkte at nå var jo alt nesten som før, men ble litt lang i masken da jeg skulle starte opp første gang.. Det skjedde absolutt ingenting.. Kunne trykke så mye jeg ville på bryteren, men maskinen var død.. :no:

Skjermen var koblet til skjermkortet ved DVI, og jeg husker ikke grunne, men jeg bestemte meg for å bytte til vanlig 15pins tilkobling (ser ikke noe forskjell i bildet)..

Jammen meg startet ikke maskinen da..

Så jeg spør dere, hvorfor i alle dager funger alt som det skal med 15pins mens alt er totalt dødt ved bruk av DVI? :shrug:

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne sef. kontaktet leverandøren, men hvis jeg har grillet noe på HK i samme slengen som GF4en døde så hjelper ikke det noe som helst.. Må vel egentlig bare betale for feilsøking da ;) Lurte bare på om noen A: har det samme problemet og B: har en løsning.

Som sagt tidligere bryr jeg meg eeegentlig ikke da vanlig 15pins tilkobling funker like bra.. Lurer på om jeg skal tørre å teste å bruke en overgang fra DVI til 15pins kontakt for å se om det funker... Hmm.. What to do, what to do.. ;)

Dings

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kunne sef. kontaktet leverandøren, men hvis jeg har grillet noe på HK i samme slengen som GF4en døde så hjelper ikke det noe som helst.. Må vel egentlig bare betale for feilsøking da ;) Lurte bare på om noen A: har det samme problemet og B: har en løsning.

Som sagt tidligere bryr jeg meg eeegentlig ikke da vanlig 15pins tilkobling funker like bra.. Lurer på om jeg skal tørre å teste å bruke en overgang fra DVI til 15pins kontakt for å se om det funker... Hmm.. What to do, what to do.. ;)

Dings

Jeg har prøvd å bruke den overgangen, fikk den med da jeg kjøpte skjermkortet mitt, men den funka ikke. Problemet er at jeg ikke vet om feilen er skjermen eller skjermkortet, da jeg kjøpte begge forskjellige steder blir det litt vanskelig å ringe leverandør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...