Gå til innhold

Første 1440p 240hz IPS-skjerm listet i Norge


Lalasm64

Anbefalte innlegg

Acer Predator XB323U GX 

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/skjermer/gamingmonitor/acer-predator-xb323u-gx-32-gamingskjerm/p-1133467/

 

Dette er 32’’-versjonen av skjermen, selv er jeg mer interessert i 27’’-versjonen (XB273U GX)

 

Begge disse har blitt solgt i USA siden november, i England siden starten av desember, i deler av Asia siden September/Oktober - ca. samme med Alienware AW2721D (også 1440p 240hz IPS)

 

Noen som har en anelse eller noe som helst info om hvor lenge det blir til en av disse 1440p 240hz IPS-skjermene faktisk blir mulig å kjøpe i Norge?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
On 1/4/2021 at 10:17 AM, JO0kk3 said:

Ser ut som du kan bestille Alienware-skjermen på DELL.no nå.
Alienware 27-tommers QHD spillskjerm: AW2721D | Dell Norge

Legg også merke til at Alienware-skjermen har G-Sync ultimate, mens Acer kun har G-sync compatible. 

https://www.proshop.no/Skjermer/Dell-27-Skjermer-Alienware-AW2721D-Hvit-1-ms-NVIDIA-G-Sync-Ultimate/2913938?utm_source=prisguiden.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite
På proshop også nå

Alienware-skjermen har bedre monitor stand og er også HDR600 mens Acer-skjermen er HDR400, men Acer har en god del fordeler:

Acer kan OC til 270hz (AW 240hz),
Acer gjør 10bit color opp til 270hz (AW til 144hz)
Acer har sRGB clamp (men ikke AW),
Acer har ULMB: VRB (men ikke AW),
AW har vifte inni som lager lyd (personlig bryr jeg meg ikke om støy, men er visst mange som gjør det)
og AW er en god del dyrere (når den ikke er på salg)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...