Gå til innhold

Noen Morrowind Spørsmål


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å starte en ny game med en magiker.. Har liksom gått lei stealth/assasinate Kahjiiten min :dontgetit:

 

1. Noen spesielle raser å anbefale ? Jeg tenker Dark Elf/Breton

 

2. Hvordan gir jeg armour/klær/våpen magiske evner/legger spells på det ? De skal vel enchantes, men hvordan gjør jeg det ?

 

3. Hvordan lager jeg potions ? Hvilket utstyr bruker jeg til hva for eksempel ? Har jo hatt, og sett de forskjellig ... Mortar, Alembie etc. Men hva brukes de forskjellige til ?

 

4. Har det noe å si om magikeren er god (altså har som major/minor skille) med f.eks Longsword ? Jeg er litt lei av short sword, i og med at de generelt gjør mindre skade..

 

5. Er det virkelig sånn at man bare kan være medlem av ét av de store "husene" (Great Houses) ? Altså av House Hlaalu, House Redoran og House Telvanni ?

 

Håper på positive svar :thumbs:

 

Edit: spm 5

Endret av BaLtOo.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt å starte en ny game med en magiker.. Har liksom gått lei stealth/assasinate Kahjiiten min :dontgetit:

 

1. Noen spesielle raser å anbefale ? Jeg tenker Dark Elf/Breton

 

2. Hvordan gir jeg armour/klær/våpen magiske evner/legger spells på det ? De skal vel enchantes, men hvordan gjør jeg det ?

 

3. Hvordan lager jeg potions ? Hvilket utstyr bruker jeg til hva for eksempel ? Har jo hatt, og sett de forskjellig ... Mortar, Alembie etc. Men hva brukes de forskjellige til ?

 

4. Har det noe å si om magikeren er god (altså har som major/minor skille) med f.eks Longsword ? Jeg er litt lei av short sword, i og med at de generelt gjør mindre skade..

 

5. Er det virkelig sånn at man bare kan være medlem av ét av de store "husene" (Great Houses) ? Altså av House Hlaalu, House Redoran og House Telvanni ?

 

Håper på positive svar :thumbs:

 

Edit: spm 5

1: Ta den som passer til den type karakter du vil spille, eller bare ta dem du syntes er kulast.

 

2: Har aldri vert enchanter, men jeg har prøvd på det forde. Husker ikke helt da. Du må ha en sole gem med ee sjel inne i, et dyr eller no. Du tar å drar solegemmen med en sole i over karakter bildet inne i invortorien og da kommer det opp noe meny greier. Trur det var slik. I starten av spillet er det vannskelig å få til da, burde trene deg litt først. Du må ha lært noen spells som du vil bruke og en solegem med en sole og en itime du vill enchante.

 

3: Har aldri drivi med dette heller (har lyst, men må bare finne min bbortrota morrowind cd). Du trenger ikke alle tinga trur jeg, trur de bare trenger mortar (er ikke helt sikker). De andre tinga gjør det lettere da, fjerner bad stuff og forlenger virkninga og slikt. Jeg trur det bare er å dra en av de utstyra over på bildet sån som enchanting. Når du har planter og slikt kan du se hva slaks magiske ting det gir, da er det bare å finne to forskjellige planter som gir noe av det samme, da kan du lage potion. Er ikke helt sikker på dettte emnet som jeg sa tidliger.

Du kan finne et meget bra sett med alt du vil trenge for potion making oppe i tårnet i en by som heter caldera. Du kan bare stjele det, ingen som står i nærheten og ser på.

 

4: Eneste det har å si er vel at du bruker opp en plass for noe annet magi stuff. Du er vel en mer battlemage en en rein mage da. Du kan trene deg opp å bli god med sverd når du er mage også. Enaste er at du burde bruke glass sverd trur jeg, magikere burde ikke sette så mye på str. å hvis sverdet er et tungt et så vill jo det ta mye av det lille en magiker kan bære.

 

5: Ja, så vidt jeg hvet er det slik. De er jo rivaliserende, og da kan du jo ikke være med alle. Noen oppdrag er jo for å svekke de andre husa, og da vil jo ikke de ha deg med. Det er jo slik med noen av de mindre guildanne ogsa, du vil neppe kunne joine alle de.

 

 

Dette gikk veldig fort, så det vil muligens være tonnevis av skribe feil. Det sier no for jeg skriver vanlig vis mange fra før av også. Hvis det er din første gang i morrowind så vil jeg anbefalle deg å spille som fighter til du er mere kjent med spillet. Det er mye lettere å spille som fihter i starten, og da er det en grei måte og bli kjent i verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...