Gå til innhold

Fitbit Versa lite eller Samsung galaxy Watch active?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt å ønske meg en smartklokkene til jul. 
Håper den kan motivere meg til å være litt mer i aktivitet. Jeg er absolutt ikke noe treningsmenneske og det vil nok stortsett være snakk om gåturer og fjellturer. 
Men jeg håper at det kanskje kan være motiverende med en smartklokke der jeg kan følge med på skritt, puls, kalorier, søvn osv. 

Jeg er helt grønn på området og håper noen kan hjelpe meg litt :)

Leser at fitbit versa lite ikke måler høyder/trapper, vil dette ha stor betydning på fjellturer feks?

Kjæresten vurderer også å ønske seg en slik klokke til jul, kan vi konkurrere og se hverandres resultater dersom jeg har Samsung klokke og han har fitbit feks?

Hvilke av disse klokkene har de artigste funksjonene for en i min målgruppe? 
Jeg liker best Samsungklokka pga utseendet, men vil jo gjerne ha den mest motiverende klokken. Jeg har iPhone om det har noe å si, det er ikke viktig for meg å kunne svare på anrop eller meldinger, men vil gjerne få varsler på klokka . 
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Versa Lite er en utgått modell, den har hverken NFC for betaling eller barometer. Alle andre Versamodeller har dette. Dersom du vil logge fjellturer for å se nøyaktig rute og lengde uten å være avhengig av mobilen, må du ha en klokke med innebygget GPS. Fitbitmodeller med GPS er Versa 3, Sense og Charge 4 (og Ionic, som også er utgått). For andre modeller må du dele GPS-info fra mobilen til klokken.

Dersom begge har Fitbit, kan dere velge å dele hverandres data ved å legge til Friends i Community. Dersom dere har forskjellige klokker, må dere dele data en en 3.partstjeneste, som Strava eller en av mange andre.

Med Samsungklokke vil du miste endel funksjoner på iPhone sammenlignet med å bruke den på en Androidtelefon. Smartklokker som er skikkelig smarte (som Samsung og Apple Watch) må du regne med å lade omtrent annenhver dag. Fitbit, Garming og tilsvarende treningsklokker (som ikke er så smarte som de nevnte) holder gjerne en uke eller to på en lading.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...