Gulliksen Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 (endret) Jeg er helt grønn på dette området. Eneste jeg vet er at cpu ikke må overskride 70c for å ikke ødelegge den. Men det jeg da lurer på hva er en bra temp å ligge på med luft og vannkjøling ? Jeg regner jo med at det er forskjell på de forskjellige p4 kjernene og amd kjernene.. Selv ligger cpuen min på 33c idle og rundt 40c rett etter jeg har spilt eller lignende. Er dette mye/bra/helt ok ? Er kanskje litt teit spurt men er vel noen som skjønner hva jeg spør om ? Endret 4. januar 2004 av Gulliksen
Pc_master Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 Det er ikke ille det. Det er passelig temp det.
sveinsel Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 (endret) Hehe.. det er så fint at da ville jeg prøvd med 3-5 mer fsb. Ehh.. bare for å prøve alså Edit: men ikke over 57-60c etter full guffe med spill. Edit igjen: Jeg bruker 1,7V CPU core og får Ca: 2,2 gig. stabilt med billig luftkjøling. Høgreklikk Min datamaskin=>Egenskaper =>Generellt Endret 4. januar 2004 av sveinsel
Gulliksen Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Skrevet 4. januar 2004 (endret) Godt å høre Pc_master Hehe. Ja jeg skal prøve det. Siden jeg har en xp2500+ så må jeg jo utnytte dens potensiale Trodde egentlig at jeg skulle jeg få mye høyere temp har tross alt en cooler master vifte til 150 kr, men dog den støtter xp3200+.. Og var ganske mye større enn den som sitter på xp2400+ cpuen te brodern Endret 4. januar 2004 av Gulliksen
Gulliksen Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Skrevet 4. januar 2004 Nå kjører jeg fsb på 191mhz og tempen ligger på 36c akkuratt nå.. Men det er ganske varmt her jeg sitter nå, ihvertfall over 25c. rommet mitt som pc normalt står på er på ~20c.. Skal prøve å stille på vcore i morgen når jeg får den i et kjøligere rom. Nå skal jeg sove litt
sveinsel Skrevet 4. januar 2004 Skrevet 4. januar 2004 Det er riktig, bruk tid så du merker når maskina fusker. Da slipper du de store crashjasjene. Når den fusker tar du et ....to eller tre poeng tilbake, og slår deg til ro med det. Da har du utnyttet de potensialet du har. Husk: ikke over 60C ved belastning, tomgangs-temp. er ikke så mye å bry seg om. 191*11,5=2196,5 er bra. Hvis du har låst multiplier på CPU (ikke får forandret den) blir det 191*11=2101 som er bra det og men du får kanskje litt til. Lykke til OBS: Hvis du er uheldig og den låser seg, så resetter du CMOS data med jumperen på hovedkortet, og begynner på nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå