Gå til innhold

trimme ett geforce ti-4400

klikko

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer på hva som er best å sette opp mhz på - rammen og gpu ? , eller bare rammen??

så på en side hvor en sa man skulle sette ned gpuen og så sette opp rammen i stedet...

noen sier at man skal sette opp begge og noen mener at det bare funker å trimme rammen!??

er litt forvirra :)

nå kjører kortet på 275/550 mhz ,kjører det stabilt på 300/600 mhz, har ikke testet så fryktelig mye, tok på arctic silver 5 her om dagen også :)

need help!!

takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg klokka med expertool, ligger nå på core 292mhz memory 582mhz

Jeg testa i 3dmark2001 og der fikk jeg:

Overklokka Settings

Core Clock: 288Mhz

Memory Clock: 577Mhz

Score = 9264

XP

Overklokka Settings

Core Clock: 292Mhz

Memory Clock: 582Mhz

Score = 9147

Jeg fiksa litt på instillingene til 3dmark på den siste så den burde vel vert høyere om jeg hadde kjørt på samme instillingene som den første...

Når jeg kom over dette stoppet 3marken å kjøre og gjikk i "bluescreen" selv om jeg bare var opp til den gule streken på klokke settingsene

spm: har du "texture glip" på den testen med hesten?

Jeg har noen pixler som ikke er helt 100%, litt frustrert :cry:

Skrevet

Dårlige erfaringer med mitt TI4600. Hvis jeg overklokker 5 mhz med Asus Tweak, så bryter hele greia sammen! Med Riva Tuner får jeg overklokket en del, og det gir greit utslag i 3dmark01. Men nåde meg om jeg forsøker å reboote med de nye instillingene! Da må jeg faktisk inn med skjermkortdriveren på nytt.

Jeg prøvde meg på dette for noen dager siden, og siden jeg måtte reinstallere skjermkortdriveren, tenkte jeg liksågodt jeg kunne bruke DriverCleaner for første gang (uvitende om hvordan den fungerer). Selvfølgelig hadde jeg lagt installeringsfilen til driveren i C:\Nvidia, en mappe som DriverCleaner sletter :no:

Huff, jeg hadde egentlig gitt opp da jeg kjørte system restore, men selv da var ting føkka (i mangel på et bedre ord). 800x600 og 16 farger er ikke et pent syn... Nå kjører jeg stock, stock, stock, stock etc.

Skrevet
spm: har du "texture glip" på den testen med hesten?

Jeg har noen pixler som ikke er helt 100%, litt frustrert  hmm har egentlig hatt

VELDig lite artifacts med dette kortet, bare når jeg stiller det for høyt....

det som plager meg er at jeg føler at jeg ikke for noenting ut av å klokke det

tror jeg fikk 100 poeng mer i 3dmark01 ellerno :p

hehe altså ikke så veldig mye mer score og heller ikke så veldig mye mer flyt på spill og risikere kortet sitt for :)

Skrevet

Jeg fikk 1000 extra points... :cool: men det bør vel vere mulig å få mer :ermm:...

Da jeg kjørte det på safe settings hadde jeg 8243p og da jeg klokka det hadde jeg max 9264 (det jeg kjører på nå)

Viften på skjermkortet bråker sinnsykt... :devil:

Skrevet

Har selv et ti4200, og har klokka det til 275/550 (som er Ti4400 fart). Har ikke giddi å klokke det mer av 2 ting:

1. Der går "varsel" grensa på rivatuner.

2. Får artifacts i cs, men ikke i noen andre spill, eller 3dmark 03.

Er noe muffens her, men det får gå. Fikk 100 poeng mer i 3dmark03, er litt skuffa, men men.

Skrevet

Men uansett, poenget er at et ti4200 bør kunne klokkes greit til et ti4400.

Et ti4400 bør kunne klokkes til et ti4600 etter min mening. Finn ut hva ti4600 har core og memory på, og test det.

Skrevet

jeg har et Aopen GeForce4 Ti4200, når jeg klokker rammen så klikker PCen :cry:

Hva er det som er galt :cry:

GPU : 250@305MHz

RAM : 446

men standart kjøler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...