Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei, skal til å kjøpe en bil som skal renoveres og mekkes på en del innvendig.

Bilen er nylig eu godkjent og i top stand. Har allerede en bil på mitt navn som skal brukes i mellomtiden. Bilen jeg kjøper skal stå på min brors navn.

Det jeg lurer på her,  hva er lønnsomt å gjøre i dette tilfelle. Jeg ønsker å avregistrere bilen på samme dag og la den stå i garasjen, er det bedre at selger gjør det eller broren min? Det er fritak for omreg på bilen forresten, så vi slipper omreg. Vil helst slippe alt av avgifter og gebyrer her.

F.eks vis bilen blir omreg på brutterns navn, kan han avregistrere bilen og levere inn skiltene uten å måtte styre med forsikring og vognkort samme dag?, eller må det ordnes med først før bilen kan avskiltes? Eller kan man gjøre dette på minside på vegvesenet sin hjemmeside? 

Catchen her er at jeg skal legge ut bilen min til salgs den jeg allerede har og bli kvitt den, også da mekke/renovere på den andre i mellomtiden, grunnet gidder ikke å ha 2 biler på mitt navn da jeg har en liten gjeld jeg nedbetaler på og vil helst ikke ha for mye registrert på mitt navn.

Hvis han skal overføre bilen videre senere på mitt navn samt at bilen er avskiltet hva kreves for det? Vi tenker å gjøre dette før de 6 månedene så skiltene ikke makuleres og mister skiltene. Må han ha vognkort på plass for videre salg? Eller kan bilen bare stå sånn på han slik?  Hvordan fungerer dette i praksis? 

Setter pris på all hjelpen her :)

 

Mvh Adam

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å forstå eller svare på alle spørsmål: Eierskifte kan gjøres uten å registrere bilen på ny eier, det er bare å levere skiltene. Nye skilt har blitt veldig billig. Hvis omreg er gratis nå pga kort tid siden forrige omregistrering så er det kanskje lønnsomt og omregistrere nå fremfor å betale om 6 mnd? forsikring må da være i orden for ny eier, men koster ikke mye for en dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...