Gå til innhold

Problem, restarter til tider..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halla, har problem med pc`n.. Pc`n bynner til tider å "fryse" seg og rebooter etter det.. Har til tider merka det når jeg setter på litt downloading.. For info om Hardware, sjekk sigg.

Noen som har noen tips? Formatere? :dontgetit:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker for svar, Cpu tempen tipper jeg ligger på ca. 55C, (Ihvertfall sist gang jeg sjekka i biosen)

Men hadde 256ddr ram fra før, så kjøpte jeg meg to nye 256ddr brikker til jul, og da jeg skulle sette di inn så jeg at de ikke var helt like.. (trodde de skulle være det) Har jeg fått feil..

Tror alle tre brikkene mine skulle være pc2700,cl 2.5...?

Kan det være feil..?

Skrevet (endret)

Det er alltid farlig å være påståelig. Men ut i fra de symptomene og det du nevner angående RAM så er jeg nesten sikker på at ditt problem er RAM. Dersom du kjører denne testen ( http://hcidesign.com/memtest/ ) som er Windows basert så vil då straks få svar om det er RAM problemer.

Om ditt HK takler 3 stk moduler kjenner jeg ikke til, her må du se i brukermanualen. Det er vanlig at de skal være av samme type.

55 grader på CPU'en er ingen katastrofe.

Endret av John Kr
Skrevet
Det er alltid farlig å være påståelig. Men ut i fra de symptomene og det du nevner angående RAM så er jeg nesten sikker på at ditt problem er RAM. Dersom du kjører denne testen ( http://hcidesign.com/memtest/ ) som er Windows basert så vil då straks få svar om det er RAM problemer.

Om ditt HK takler 3 stk moduler kjenner jeg ikke til, her må du se i brukermanualen. Det er vanlig at de skal være av samme type.

55 grader på CPU'en er ingen katastrofe.

Jeg har kjørt den RAM-testen, og den fant ingen feil...

Og ja, HKèt mitt skal takle tre brikker..

Skrevet
Har hatt samme prob, alt løste seg ved å resette bios.

Okei, men hva skjer når jeg resetter biosen? Må jeg stille inn noe eller no? (Batteriet inn og ut vel..?) :dontgetit:

Skrevet

Alt blir satt til default altså slik det var som når du startet maskinen for første gang.

Du må sette innstilingene i BIOS på nytt.

Det går fort ;)

Skrevet

Woundz: Ta ut og inn batteriet som er på hovedkortet, det er flatt, ligner litt på et klokkebatteri, bare litt større diameter på det.

Nikkor: Det er vel å resette CMOS(?) Er ærlig talt ikke sikker på hva det er for, hehe :p

Skrevet

Jeg har nå reset`ta biosen, og det hjalp ikke! Det kommer til tider opp en blåskjerm..(Som jeg ikke husker alt som står :p ) Det jeg husker er att jeg skal reboote maskinen hvis det er første gang det skjer, er det ikke det så må man trykke på f8 eller no i dos..

Noen som har noen tips? :roll:

Skrevet

Støtter det grafikk kortet 8 x AGP? Sett det ned til 4ganger.Du tjener ikke noe på i følge det som blir skrevet her inne på forumet.

Skrevet
Støtter det grafikk kortet 8 x AGP? Sett det ned til 4ganger.Du tjener ikke noe på i følge det som blir skrevet her inne på forumet.

Grafikk kortet er 8x AGP, og det er hkèt også..

Skrevet

Hei! Jeg har fortsatt problemet, og det jeg har gjort nå er å: Resette bios batteriet,tatt ut den ene gamle ram-brikka som ikke var lik,lagt inn ny driver til skjermkortet, og kjørt den minne testen. Problemet har ikke løst seg enda, og jeg håper det er noen som har noen tips, eller har hatt lignende problemer..?

Noen? :roll::ermm:

Håper på svar!

Skrevet

Foruten hardware,kan det være et program som lager kvalme..spyboot..ting som måler norton...Kansje uinnstallere programmer som du har innstallert i det siste.

Av hardware-Ram,CPu,Hk

Skrevet (endret)
Foruten hardware,kan det være et program som lager kvalme..spyboot..ting som måler norton...Kansje uinnstallere programmer som du har innstallert i det siste.

Av hardware-Ram,CPu,Hk

Hadde spysweeper osv. på maskinen. Men nå har jeg formatert harddisk C:,(så jeg har ikke sånne programmer nå, og det skjer fortsatt) og når jeg enten begynner å sette på masse downloading, eller om jeg bruker maskinen på ganske "Load" så rebooter den.. Virker som om når den får masse å gjøre\holde på med, så orker den ikke mere, og derfor rebooter.. tips? :love:

Takker for alle som har svart, og sorry for at jeg "maser".. :p Men er fordi det er irriterendes å ikke ha en maskin som ikke fungerer skikkelig...

Endret av Woundz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...