Gå til innhold

Psu grei nok eller?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en ferdigbygd pc i april. Har ikke så veldig peiling, dessuten var det noe lav tilgjengelighet på denne tiden. Må innrømme at jeg ikke tenkte noe videre over strømforsyning eller merke på denne. Jeg bor I Frankrike og bestilte en ferdigbygget maskin på amazon. Nå vil jeg bytte ut det medfølgende rtx 2060 super med et rtx 3070. I den forbindelse så lurer jeg på om strømforsyninga kan være av en så dårlig kvalitet at den ved bytte til en litt mer kraftkrevende gpu kan sette komponenter i fare.

Psuen er av merke 600 Watt Enermax MaxPro. Vanskelig å finne særlig info om denne online, men tror det må være denne https://www.materiel.net/produit/201503270049.html 

Ville Dere vært redde for å bruke en slik psu?  Kjøpte som sagt maskinen i april og har ikke hatt noen problemer med den. Prøver bare forsikre meg om det er relativt trygt å bruke den på ny gpu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg kan se, så er dette en heller dårlig strømforsyning.   Om han som testet akkurat den modellen du har fikk et mandagseksemplar, eller om alle av dem oppfører seg som i testen kan man jo spekulere om...  Men jeg ville ikke stolt på den om man skal gå ut i fra testene gjort i linken under.   Den er rett og slett upålitelig i lengda etter min mening.    Spesielt ripple-verdiene er som oftest langt over toleransenivåene, dette er viktig å holde i sjakk, siden overdreven ripple kan ødelegge komponenter. 

"The ripple values of the EMP600AGT are terrible. In over half of the mesurements the ripple is out of spec, sometimes being over the limit by as much as double."

https://www.hardwareinsights.com/enermax-emp600agt-review/6/#Load-testing

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...