PelleP Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 Jeg har testet min RAM-brikke med programmet Docmemory. Ikke overraskende viser det seg at det er feil på RAM-brikken. Jeg får for hver loop ca. 6 feilmeldinger av typen: ? Ext. Memory Test : Loop # 1 * MATS+................................ FAIL Addr:(413M), Exp.: 55AA55AA, Act.: 55AAFDAA? I oppsummeringen står det: Total Test Loop : -1 Total Passed : 0 Total Failed : 5 Jeg har nå spørsmål: 1. Jeg skjønner ikke så mye av de feilmeldingene, men jeg må bytte RAM-brikken ikke sant? 2. Hvilken RAM-brikke skal jeg kjøpe? (Jeg vil helst ikke betale altfor mye). Jeg har helt fra starten av hatt visse problemer med PC-en, blant annet med å kopiere filer fra CD-stasjonen til harddisken. Jeg lurer på om det kan være fordi RAM-brikken i utganspunktet ikke var den ideelle for mitt system. Jeg har planer på å bruke PC-en til videoredigering etter hvert, men ikke så mye til spill. Jeg har: Asus A7N266-VM Hovedkort Socket A DDR - nForce220D, ATA/100, M-ATX, lyd, LAN,VGA AMD Duron 1.2 GHz OEM (200 MHz bus) - Socket A prosessor (Jeg har planer på oppgradere til Athlon XP til sommeren) DDR-DIMM PC2100 512MB DDR CL2.5 - Minne 184-P (for DDR-PC266MHz)
Johnx Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 Du må nok bytte den der du kjøpte den ja. Visst du vil ha billig og bra ram velg TwinMOS! Siden du skal holde på med videoredigering, må du sikkert kjøpe to 512 brikker.
consilium Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 Hvis PC'en fungerer tifredsstillende er det vel ikke nødvendig å bytte RAM'en vel?
PelleP Skrevet 3. januar 2004 Forfatter Skrevet 3. januar 2004 PC-en fungerer ikke tilfredstillende og har egentlig aldri gjort det, men den var mye bedre før jeg røsket ut strømkabelen mens PC-en bootet. Er ikke det en trolig grunn for at RAM-brikken er blitt defekt? (Duger forresten Duronprosessoren til videoredigering?)
consilium Skrevet 3. januar 2004 Skrevet 3. januar 2004 OK, da så. Vil ikke si slike low-end prosessorer egner seg noe særlig til videoredigering ol. Det var nylig en tråd her som beviser dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå