Gå til innhold

Corsair 760T og ny vifte, ?


loddebolten

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et Corsair 760T kabinett, og er veeldig fornøyd, :)  En drøm å bygge i osv ! 

Eneste "skuffelsen" var at det kun var Røde Led vifter foran, ( 2 stk). 

Vifta til utsug bak var uten farge. ( sef flisespikkeri dette her, men jeg har lyst på litt farge i kabinettet, )

Å bytte en vifte er jo "plankekjøring" , men som litt noob ang dette søker jeg råd. Da viftene på kabbet er koblet til en intern styring ( i selve kabinettet)  som har 2 innstillinger.  1. Silent, når man starter opp og bare surfer osv,,   2. Trykke på en knapp på toppen av kabbet og sette opp hastigheten til "gaming" !  

Så, jeg vet ikke hvordan dette styres med tanke på hastighet-volt osv- hvis man setter inn en ny vifte. ( Tror de som følger kabbet går på 1000,Rpm på full spiker).  Og vi snakker 14,cm vifter.

Kan jeg da kjøpe denne vifta som har max hastighet på 2000,Rpm, uten å da få en vifte bak som går på en mye større rpm en det viftene foran gjør ? 

https://www.komplett.no/product/892444/datautstyr/pc-komponenter/casemods/vifter/corsair-ml140-pro-led-blaa-140mm-vifte#

Hadde passet veldig fint med en blå vifte som utsug bak, så lenge det passer med tanke på Rpm. ( Og viftestyringen som er innebygget i kabbet ).

Har tenkt at hvis det ikke "stemmer" så kan jeg jo koble den direkte i HK og styre den derifra, temp osv, ? 

Viftene som følger kabinettet finner jeg ikke i salg noe sted, ( ikke engang hos Corsair , det er AF 140 L, 1000,rpm som er i kabbet standard ).

Et filleproblem, men skulle noen ha en mening, eller et tips, så er det veldig fint, :) 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...