Gå til innhold

Apple laptop vs. Vanlig (IBM,Dell,Toshiba o.s.v)


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe bærbar pc til komfirmasjonen!

Valget står mellom enn bærbar Apple & enn Zepto!!

(Kansje enn Compaq eller Dell!)

Men jeg har mest lyst på Apple for de kjører Mac OS.

Jeg skal ikke bruke maskinen til så mye spilling..

Mest designe og DVD.. derfor vil jeg mest ha Apple`s

 

Hvilke bærbare er best?

Hvorfor lurere å kjøpe Apple`s bærbare enn Vanlig bærbar? (eller omvendt)

 

Hvilke passer seg best i hvilke operasjoner?

Hvorfor kjøpe bærbar når de er neste dobbel pris av stasjonær?

 

Hjelp!!!

 

 

 

_________________

Life on earth was good, intil Hitler,Stalin and Gates came...

 

[ Denne Melding var redigert av: oorzako på 2002-03-06 22:08 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke svar på spm ditt, men du kan godt formulere setningene dine litt anderledes ! (Sånn at vi forstår dem...)

 

Og en ting til:

Jeg er så drita lei at folk hele tida skal kritisere bill gates... Hvorfor er dere så jævlig i mot ham ? Om ikke dere liker OS'ene "hans", så kjør noen andre !

 

Det går jo tydelig frem at du ikke liker han, så da kjøper du vel Mac, da, vettu ! Hvorfor er Steve Jobs så mye bedre, egentlig ?

 

Og når du først skal kritisere Gates, så gjør det ordentlig, med riktig rettskrivning !

Lenke til kommentar

Har egentelig oorzako kritisert Bill Gates?

-

 

For å være helt ærlig så vet jeg svært lite om Apple sine produkter, og kan derfor ikke anbefale deg det ene eller det andre. Men hvis du liker Mac OS, så velger du en bærbar Apple.

 

>Hvorfor kjøpe bærbar når de er neste dobbel pris av >stasjonær?

 

Ingen grunn til å kjøpe bærbar om du kun jobber hjemme. Men hvis du skal ha den med på skolen, så er vel valget enekelt?

Lenke til kommentar

Prox: det var veldig usakleg. Originalinnlegget er fullt forståeleg, dessutan bør du slå opp ordet 'kritisisme' før du kritiserer andre. 'kritikk' passar betre.

 

Sig'en *kunne* og vore humoristisk meint(enkelte har sjølvironi veit du)

 

Så til originalinnlegget:

Du svarer delvis på dine eigne spørsmål. Du skal drive med design og dvd, da er Mac fint.

Om det er lurare å kjøpe Apple? Vel den kostar vel litt meir enn tilsvarande PC, men du får design på kjøpet. Om det er verdt er opp til deg.

 

Du må og(som nevnt over) spørre deg sjølv om du har behov for å drasse med deg maskina rundt. Dei fleste konfirmantar får ikkje *så* mykje pengar, så bærbar er kun viss du verkeleg har behov for det.

 

Generelt vil eg seie at ettersom du spør så er du ingen typisk Mac-kjøpar. Dei som kjøper Mac er bevisste på kva dei vil ha, og dei veit kva dei får. Det er tross alt snakk om ein del pengar, så kanskje ein PC vil vere betre i første omgang(med tanke på kompabilitet med dine venner), til du finn ut at du verkeleg vil ha Mac.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem. Og jeg tror det ender opp med en mac bare for å teste noe nytt. (iPod er også litt sexy)

Jeg har lenge vart fant av Apple sine produkter men de er jo ikke på noen måte feilfrie. Dere har sikker hørt om installeren til iTunes 2 som sletter haddisker som har navn med mellomrom.

 

Designet på 12" iBook er fint som bare det. Innsiden er lett sølvfarget og man kan kjenne at det er kvalitet. Selv om Apple har høy finsh så har jeg hørt ganske mye om at lokket lett blir ripete, fett fra fingerene som legger seg på tastene "smitter" over på skjermen (kunne den ikke være en MM tykkere isedet?) Det kan også være en forferdelig bråkelyd når man åpner den av og til.

 

Apples maskiner er som gjort for skriving, DTP og andre kontoraplikasjoner. Dette er en maskin som går og går. Det er ikke ofte man må formatere en mac. Simpelheten er gjennomført, hvordan installerer man office? Jo man drar mappen "Office 2001" over fra Cd platen til haddisken.

 

Jeg sitter på en windows maskin og snakker for Apple. Ikke fordi at jeg ikke liker windows, men fordi at jeg vill lære mere som Mac OS. Ta en titt på www.macx.no sinde sider det er det lenker/pekere og mere informasjon. (PS. Personlig mener jeg at 14" er et dårlig kjøp, søk på alle mine poster så kan du lese der..)

Lenke til kommentar

Hei oozako!

Jeg kan vel starte med den dårlige siden av Apple sin minste bærbare. Sjermen er alt for liten, det er bare en 12 tommer. (Kanskje jeg har blitt bortsjemt med 15,2tommers) Dessuten starter prisen på omtrent 11000-12000kroner.

Plusssidene er mange.

Designet er meget lekkert. Tastaturet er en drøm å skrive på.

Felles for Apple sine produkter er at det er meget lett å installere programmer. Du kan kjøre flere programmer på en Mac enn på en PC. Dette fordi det finnes et program som heter "Run Windows on your Mac" som, ja, gjør at du kan kjøre så mange Windows operativsystem du vil, og programmer for Windows på macen samtidig med Apple sine operativsystem og programmer. Genialt eller hva? Batterilevetiden er også meget bra, opptil 6 timer for iBook avhengig av applikasjon.

Microsoft Office fungerer for eksempel bedre på mac enn det det gjør på PC. Tror også at Adobe lager programmene sine for mac, PC kommer litt i bakleksa.

Dessuten er programmene smekrere for mac enn for PC.

Særlig Adobe sine programmer.:eek:)

"Hvorfor kjøpe bærbar når de er neste dobbel pris av stasjonær?"

Fordi en bærbar maskin rett og slett er enklere å dra med seg rundt.

En liten ulempe til slutt som du bør tenke på.

Det er mye lettere å skaffe seg kopierte programmer for PC enn det det er for mac. Fordi den gemene hop bruker PC. Reis deg over dem, og kjøp Apple.

 

 

_________________

Get a life - get a Mac

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: C. Alshus på 2002-03-09 22:37 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: C. Alshus på 2002-03-09 22:39 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...