Gå til innhold

Modding av xbox med x-bit...


b_cybe

Anbefalte innlegg

Etter å ha gitt bort en chipp modda xbox i julegave(!!!), oghar sett så fett det egentlig er har jeg begynt å leke med tanken om å ta frem de gamle loddekunskaene mine :p Uansett har sett en del på X-bit chippen og tror den er mest praktisk for en noob som meg ettersom den kan flashes via USB...

Men jeg finner ingen bruksanvisning for hvordan man kan instalere den på v 1.4 :S Har sett på hjemmesiden og der har de kun oppskrift på v1.0-1.3 :green:

Endret av b_cybe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pleier vanligvis ikke å dumpe trådene mine men... :roll:

Anyway, tenkte jeg skulle "spesifisere" mer hva det gjaldt...

Hvis man går til produsenten av modchippens sin hjemmeside såkan man finne en fremgangsmåtte for å lodde på chippen. (link under)

http://www.dms3.com/xbit_wire_install.htm

Og der står det vitterlig bare fremgangsmåte for hendoldsvis v1.0-1.1 og for v1.2-1.3

Er det bare da å bruke fremgangsmåten for v1.2-1.3 på en v1.4? Virker liksom litt rart ettersom de versjonene liksom ikke er helt like hverandre...

Lenke til kommentar

Har nettopp loddet fast en xbit chip på min xbox v1.4 og fulgte da fremgangsmåten for v1.2-1.3, og det fungerte bra! Er bare v1.5 som skiller seg ut, da den mangler jord på et av punktene.

 

Bare husk på at det er et gjennomsiktig lag som må skrapes bort på "d0"-punktet før du lodder. Det glemte jeg og lodda om igjen og om igjen inntil det antageligvis brant bort!

Lenke til kommentar
Har nettopp loddet fast en xbit chip på min xbox v1.4 og fulgte da fremgangsmåten for v1.2-1.3, og det fungerte bra!  Er bare v1.5 som skiller seg ut, da den mangler jord på et av punktene.

 

Bare husk på at det er et gjennomsiktig lag som må skrapes bort på "d0"-punktet før du lodder. Det glemte jeg og lodda om igjen og om igjen inntil det antageligvis brant bort!

Tusen takk for hjelpa! Var egentlig det jeg "regna" med, men syntes det var best å være på den sikre siden :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...