Gå til innhold

Videoredigering


Anbefalte innlegg

Jeg er meget i tvil hvilket redigeringsprogram jeg skal velge til mitt utmerkede dv-kamera (sony DCR-TRV 30 E (Anbefales !) Det finnes nemlig så mange på markedet. Jeg håper noen kan gi meg et tips hvilket

jeg skal velge ! jeg kan godt tenke meg et i prisklassen 1000-2000 som er enkelt å bruke.

Takknemlig for svar !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

hvis du tenker til "småarbeid" så er vel Adobe Premiere ganske bra ville jeg tro. AlamDV har jeg hørt litt om men tror det er mer effekter og slikt (www.alamdv.com). driver lite med redigering akkurat nå, kommer mer utover skoleåret- så da får vi se ;)

Lenke til kommentar
Quote:


On 2001-10-24 14:18, arnljotb skrev:

Jeg er meget i tvil hvilket redigeringsprogram jeg skal velge til mitt utmerkede dv-kamera (sony DCR-TRV 30 E (Anbefales !) Det finnes nemlig så mange på markedet. Jeg håper noen kan gi meg et tips hvilket

jeg skal velge ! jeg kan godt tenke meg et i prisklassen 1000-2000 som er enkelt å bruke.

Takknemlig for svar !


Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale Adobe premiere 6 (for litt mer avansert bruk) og Pinncale Studio DV (for enkle redigeringer).

 

Adobe kan fort bli stort og tungt, men det er utrolig mye gøy du kan gjøre (Tror jeg kan si Adobe er det beste hjemmeredigeringsprogrammet du kan få). Studio DV er veldig greit å lage enkle filmer - veldig oversiktligt og greit. (Jeg har ikke sjekket siste versjon av Studio DV)

 

Adobe kommer nok ut over 1000-2000 du ønsker å bruke, men Studio DV passer nok rett inn i prisklassen.. men så finnes det selfølgelig internett da....... hvor det meste er gratis :wink:

______

TV

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...