Gå til innhold

Reklamasjon grafikkort


Anbefalte innlegg

Hei, godtfolk! :) 

Har sendt inn et 2070 Super Aorus grafikkort inn på reklamsjon til en nettbutikk. Fikk godkjent reklamasjon på grafikkortet. De har dog ikke aktuelt grafikkort på lager og de refunderte automatisk kjøpesummen. Jeg kjøpte kortet som demobrukt så kjøpesummen ligger en del tusen under nypris for kortet. Klaget på dette og fikk i dag tilbud om nytt kort, men forventet leveringstid er den 19.8 (Erfaringsmessig tar det en god del lengre tid, spesielt i disse pandemitider) Har nå gått over 2 uker siden de mottokk skjermkortet og får ikke brukt pc pga ingen intergerert grafikk i cpu. Får ikke noe låneprodukt heller ? De har 2080 Super Aorus på lager og etterspurt det uten svar. Har kun Aorus deler i min build så ønsker å følge stilen ?  

Har jeg krav på dekningskjøp? Er det noen formaliteter jeg må huske? De har vel egentlig hevet kjøpet ulovlig i henhold til forbrukerkjøpsloven §45 da de refunderte penger uten at jeg godtokk det. 

Noen andre som har vært i samme situasjon?

Ser at forbrukerådet har 8-12 uker ventetid til de kan bistå med mekling og ønsker helst å få løst dette snarlig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...