Gå til innhold

Tastatur Mod..


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge tenkt på å sette inn en katode i tastaturet mitt, jeg har et par spørsmål:

 

1. Noen som vet om en guide til en liknende mod?

 

2. Faller knappene ut når jeg åpner tastaturet?? :dontgetit:

 

3. Noen her som har gjort noe slikt?

 

 

Jeg har dette tastaturet: Tastatur

 

Tastaturet kjører i PS/2.

 

På forhånd takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeah baby, har bestil neonwire her også, trukke jeg går for LED's likevell, blir for mye lodding og elektronikk for min del.

Og nei, tastene blir ikke seige av å ha neonwire under, men såklart hvis du legger wire'en "under" tasten så er det jo klart at det blir litt tungt å trykke, men hvis du legger den i en slik spiral "rundt" tastene så går det vel bra ...

Lenke til kommentar
ta en titt på denne.

Det var en "tutorial" før, men den siden finnes tydeligvis ikke lenger, sjekket nettopp. Det han har gjort her ihvertfall er at han tok av knappene og satte inn en blå neon-wire (fås kjøpt her)

 

 

mvh

Aleksander

 

:thumbup: hvor får foresten denne wiren strøm fra?

Det er en ting, en annen ting er hvordan man får plass til inverteren i tastaturet?

 

Er det noen som kan gi meg en detaljert beskrivelse på hvordan jeg puter 1-3 LED's i tastatuet? (Koblingsskjema med forklaring eller noe)

Lenke til kommentar

For det første: Alle typene neonwire du får kjøpt her i landet er for korte til å få en slik mod til å se noe pen ut. Du bør minst ha 2-3 meter for at du skal få alt sånn passe fint opplyst. For det andre så bør så absolutt tastaturet være hvitt, og ikke svart fordi at det hvite reflekterer og sprer lyset bedre. Pga. at lyset kommer opp mellom tastene så vil det bli vanskelig å se hva som står på tastene når det blir en smule mørkt. Når du skal legge neonwiren under tastene* så kan det, avhengig av tastaturet, være ødeleggende da noen taster muligens ikke lenger kan trykkes helt ned.

 

 

Hvis noen fortsatt ønsker å gjennomføre denne modden så har jeg et tips ang. stømkilden:

Borr et passende stort hull i bakenden av tastaturet og fest en kontakt el. der. Lodd den til neonwiren inni tastaturet. Borr et hull på baksiden av kabinettet for en tilsvarende. Sørg for at den er så nær PS/2 eller USB kontaktene som mulig. Lodd den så fast i inverteren. Skaff en slik, kutt til kabelen sånn at den er en smule lengre enn tastaturkabelen og lodd på en plugg. Fest så dette fast i tastaturkabelen med små strips, el-tape el.

Dette vil være en mye mer stilfull og mer støysvak lysning enn å begynne å våse med en batteriboks utenfor tastaturet.

 

 

* Husk å lime det fast med superlim (og bruk krokodilleklemmer el. for å holde wiren på plass mens limet tørker).

 

 

EDIT: Ei bedre løsning vil være å bruke kraftige LED's på strategiske punkter, og hvis jeg ikke tar helt feil så kan du muligens trekke all strømen du trenger gjennom USB-kabelen. Jeg kan ikke regnestykket på dette =/ Noen som tør begi seg ut på det regnestykket?

Endret av Corleone
Lenke til kommentar

hmm.. vil ikke knappene kanskje bli seiga hvis tastaturet blir "herjet" litt med, sånn at neonwiren sklir under tastene? hmm.. burde kanskje bruke superlim, men jeg har dårlig erfraring med superlim på neonwire, når jeg skulle ta neonwiren ut ihvertfall.. noe av den ytre gummi/plastikken ble revet av uansett hvor forsiktig jeg var, derfor har jeg nå en laaang neonwire i skuffen min der bare 3/4 virker.

vet noen forresten om det går ann å klippe i neonwire?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...