Gå til innhold

Multiplier , bus hastighet o.l


Anbefalte innlegg

Jeg har en PIII 600 (@630) (6.0 x 105).

Kjører jeg opp bushastigheten mer, blir systemet ustabilt... :sad:

Og hvis jeg setter opp multiplieren, klikker det.

 

Men, det jeg lurer på er:

Kan jeg skru ned multiplieren til feks 4.5 og bus hastigheten til 150 (=700) uten at systemet låser seg?

Multiplierlåsen er vel oppover og ikke nedover?

 

Tenkte jeg skulle spørre før jeg prøvde.

Noen erfaringer her??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:



Kan jeg skru ned multiplieren til feks 4.5 og bus hastigheten til 150 (=700) uten at systemet låser seg?

Multiplierlåsen er vel oppover og ikke nedover?



 

Nei, multiplierlåsen er fast på 6x på din prosessor og det er lite du kan gjøre med det. Det du har mulighet til er å øke FSB til f eks 133 som gir deg 797MHz eller 800MHz om du vil. Jeg har en PIII700/100 som går til 933MHz med 133MHz FSB, Vcore er 1,86V, temperaturen er 33 grader C Idle og 45 grader C ved 100% last. TaiSol CKG760 kjøler.

 

Dette er gjort på et Abit BX133, Intel i440BX hovedkort. Mange av PIII700/100 prosessorene går til 933 eller noe høyere. :smile:

Lenke til kommentar

 

Nei, multiplierlåsen er fast på 6x på din prosessor og det er lite du kan gjøre med det. Det du har mulighet til er å øke FSB til f eks 133 som gir deg 797MHz eller 800MHz om du vil. Jeg har en PIII700/100 som går til 933MHz med 133MHz FSB, Vcore er 1,86V, temperaturen er 33 grader C Idle og 45 grader C ved 100% last. TaiSol CKG760 kjøler.

 

Dette er gjort på et Abit BX133, Intel i440BX hovedkort. Mange av PIII700/100 prosessorene går til 933 eller noe høyere. :smile:

 

 

Jeg får ikke kjørt FSB mer enn 105, over det blir systemet meget ustabilt :sad:

syns det er lite å få ut av CPU´en.

 

Det er en boxed Intel PIII 600@630 mhz. (fjerna boxen og skifta kjøleribbe & vifte) så det skal ikke være noe i veien med kjølinga...

Aopen ax63 pro hovedkort

320 mb ram

Cardexpert geforce2 mx400 64 mb

Win 98 se

 

VIL ha mer utav dette!!!! :wink:

 

 

 

 

 

 

_________________

-Bomboo

 

[ Denne Melding var redigert av: Bomboo på 2001-08-13 14:52 ]

Lenke til kommentar

Jeg hadde en 700/100 slot 1 først denne ribbet jeg for plast og monterte en VOS32 kjøler med to stk delta vifte. (Jetfly):-)

 

Hva er temperaturen på din prosessor?

Hvilken kjøler bruker du?

 

Hovedkortet ditt er basert på VIA Apollo Pro133A. Dette chipsettet støtter 133MHz FSB så det er prosessorn som er problemet du har også mulighet til å kjøre minnet Async mot FSB. Du skal ha mulighet til å sette Vcore som er strøm styrken til prosessoren. Prøv å sette denne til noe høyere en 1,65 som er default. Det skal ikke være noe problem med 1,90 som jeg bruker på min 700@933. Har du kjøling som holder prosessor temperaturen noe lunde lav?

 

_________________

Mvh Pål Kallevåg

-----------------------------

Web: Hardware.no

E-mail: [email protected]

 

 

[ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2001-08-13 16:19 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-08-13 16:05, pkalle skrev:

Jeg hadde en 700/100 slot 1 først denne ribbet jeg for plast og monterte en VOS32 kjøler med to stk delta vifte. (Jetfly):-)


Hva er temperaturen på din prosessor?

Hvilken kjøler bruker du?


Hovedkortet ditt er basert på VIA Apollo Pro133A. Dette chipsettet støtter 133MHz FSB så det er prosessorn som er problemet du har også mulighet til å kjøre minnet Async mot FSB. Du skal ha mulighet til å sette Vcore som er strøm styrken til prosessoren. Prøv å sette denne til noe høyere en 1,65 som er default. Det skal ikke være noe problem med 1,90 som jeg bruker på min 700@933. Har du kjøling som holder prosessor temperaturen noe lunde lav?


_________________

Mvh Pål Kallevåg

-----------------------------

Web: Hardware.no




[ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2001-08-13 16:19 ]


 

Tempen på CPU ligger på ca 25 - 32grader

Hvilken kjøler det er vet jeg faktisk ikke!!! (fikk den med av han jeg kjøpte cpu´en av.

 

Strømmen på Coren er ifølge Motherboard monitor og bios 2,05 - 2.08 (varierer?)

 

minne async mot fsb? hjelp! :wink:

 

rart om det skal være varme som lager problem?

har god trekk i kabinettet (kjører for tiden uten pga mekker litt plexi o.l :smile:

 

 

hvordan finner jeg ut om jeg har en katmai eller coppermine?

 

 

 

_________________

-Bomboo

 

[ Denne Melding var redigert av: Bomboo på 2001-08-13 20:55 ]

Lenke til kommentar

Sitter nå på 672 mhz, og ser ut til å holde seg noenlunde stabilt (har ikke benchmarka enda!!)

 

Hva er maks anbefalte temp på en PIII 600@672mhz ??

Ligger mellom 30 - 36 nå.

 

Problemet med ustabiliteten løste seg ved at jeg kjørte opp strømmen fra 2.05 til 2.25!

prøvde først på 2.15, men det funka dårlig.

 

Kjørte Si soft Sandra og fant ut at det er en Katmai :sad:

 

men... dette hjelper nok. håper det holder seg stabilt!!

 

skal kjøre noen runder banchmarking nå, så får man se :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...