Gå til innhold

Min nye kontor/all round pc


Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge meg ny kontor/alt mulig pc (ikke spill). Den gamle er fra ca -13, med en Intel i5 4xxx prosessor. Den fungerer helt greit forsåvidt, men har lyst å bygge ny. Jeg har egentlig bestemt meg for komponenter, har bare lyst til å dele oppsettet.

Skjermer har jeg fra før, kjøpte Acer 49 4K nylig, og har flere andre 1920x1200 skjermer som jeg har på høykant ved siden av den nye. Det er samme pixelavstand på de gamle 1920x1200 skjermene som på nye 49" Acer, så skjermbildet blir ganske konsistent over alle skjermene. Er godt fornøyd med den nye Acer skjermen så langt.

Jeg vet at både minne og prosessor er overkill til mitt bruk, men jeg har bare lyst til å ta litt i for en gangs skyld ?

ECC minne velger jeg for at jeg håper å pådra meg nye grå hår i bittelitt lavere tempo enn jeg har gjort hittil. Jeg har vært plaget med uforklarlige blåskjermer i lange perioder inntil jeg fant ut at det var feil ved minnebrikker. En tusenlapp i dyrere minne er vel anvendte penger hvis jeg kan minske sjansen for blåskjermer. Ytelsesreduksjon pga lavere minnehastighet er helt uten betydning. Skjermkortet har jeg valgt for at jeg kan koble fire skjermer til det.

Komplett ønskeliste

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for input!

Jeg har en 10% rabattkupong for et helt kjøp hos Komplett, så derfor blir det handlet hos Komplett denne gangen.

Ang. kabinett, jeg finner egentlig ikke et slikt kabinett jeg ønsker. Det jeg helst vil ha er kabinett (ikke type alien romskip) som har tilkoblinger og av/på knapp i front, ikke på topp, videre uten vindu, og jeg ønsker ikke lufting i topp, evt at det følger med plate for å dekke til lufting i topp. Det er ikke mye å velge mellom der ser det ut som. Det jeg har valgt er jeg usikker på om det følger med dekkplate til toppen, hvis ikke så velger jeg gjerne et annet kabinett. Jeg må kanskje se gjenom alternativer med vindu, kan velge det hvis det er eneste måten å finne et med tilkoblinger i front og uten lufting/med dekkplate i topp.

 

HDD har jeg allerede kjøpt, så jeg får vel bare ta sjansen på den. Det blir lagringsdisk, så den vil ikke se alt for mye bruk.

Alternativt kjøpe en til HDD og sette i raid 1, burde kanskje gjøre det uansett hvilken HDD jeg har for å sikre meg mot datatap...

Lenke til kommentar

Jeg fant en interessant rambrikke på Proshopp. 32GB ECC, ikke bufret, 3200MHz. Alle andre jeg finner med hastighet over 2666MHz er registrert/bufret. Jeg vet Ryzen liker hurtig minne. Ikke var prisen gal heller, eneste er usikker leveringstid, men jeg har det ikke travelt heller.

Er det noen grunn til at denne brikken ikke skulle passe til mitt hovedkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...