Gå til innhold

Venteliste master erfaringer?


Anbefalte innlegg

Jeg var så sikker på i det minste komme inn på andrevalget, men er på venteliste på både 1 og 2 valg... kjempe surt! Er på 4 plass på førstevalg, og 3 plass på andrevalg. Har mye høyere snitt enn hva 2 valget hadde i fjor, så er utrolig skuffet!

Søknaden er gjennom lokalt opptak, og har fått mulighet til å stå på venteliste.. begge studiene har 25 plasser. Jeg finner ikke informasjon om antall søkere eller hvor mange som er tilbudt plass. 
 

Har noen erfaring med å komme inn på master ved venteliste? Eventuelt om noen vet om det er sannsynlig å komme inn når man er såpass høyt på ventelisten? Jeg spør her fordi jeg ikke finner tall på hvor mange som har kommet gjennom venteliste på master (kun samordna sine tall). Noen som vet hvor jeg kan se dette? 

 

Har noen erfaring med venteliste på lokalt opptak? Eventuelt om Oslomet pleier å etterfylle? Gjelder master i sosialfag (forskjellige retninger).

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
lysestaken08 wrote (On 7/9/2020 at 9:43 PM):

I was so sure to at least get into the second choice, but am on the waiting list for both 1 and 2 choices ... very sour! Is in 4th place on first choice, and 3rd place on second choice. Has a much higher average than what the 2 choice had last year, so is incredibly disappointed!

The application is through local admission, and has been given the opportunity to be on a waiting list .. both studies have 25 places. I can not find information about the number of applicants or how many are offered a place. 
 

Does anyone have experience getting into a master's waiting list? Possibly if anyone knows if it is likely to come in when you are so high on the waiting list? I ask here because I can not find numbers on how many have come through the waiting list on the master (only coordinate their numbers). Anyone know where I can see this? 

 

Does anyone have experience with waiting lists for local admissions? Possibly if Oslomet tends to refill? Applies to masters in social sciences (different directions).

Can you share your experience ?? What happened to that? Did you get in school finally?

I'm also on the waiting list of master's degree in Oslomet .. and I'm waiting for the response from them .. Please ,,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...