Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

1T+2P+R1+R2 på samme vitnemål


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det er mulig å ha 1T, 2P, R1 og R2 på samme primærvitnemål og samtidig beholde elevstatus som heltidselev, så lenge jeg sørger for å ta 2P det andre året som privatist? Jeg har alt tatt et programfag som privatist nå i Vg1, så jeg tror jeg har nok timer til å fortsette som heltidselev pga smutthull... Hvis noen er interessert kan de ta en titt på tabellen nedenfor.

Får aldri noe klart svar fra rådgiver og Udir er übertrege på å svare på mail...

image.png.1e54dbb56c71b023ca0f38776c7210d5.png

Edit: R1 er et programfag og 2P et vanlig fellesfag, men det er visst vanlig å erstatte 2P med et fjerde programfag det andre året. Er usikker på om timene i 2P er med på å dekke timekravene for å få vitnemål.

 

Endret av thrrowaway
presisering
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
6 hours ago, Skoleeleven said:

Rådgivaren på skulen min sa at ein ikkje kunne ha både 2P og R1 på same vitnemål.

Det var litt forvirring rundt dette i starten når jeg tok det opp med rådgivern her også. Hun mente først det ikke var mulig med 2P+R1 på samme vitnemål da det var to overlappende fag (noe det forøvrig ikke er), men fikk hun til å kjøre vitnemålskontroll på det og da var det visst greit allikevel.

Det står hvilke fag som ikke kan føres på samme vitnemål her under kap. 4.5: https://www.udir.no/eksamen-og-prover/dokumentasjon/vitnemal-og-kompetansebevis/foring-vitnemal-kompetansebevis-vgs/4-programomrade-og-fag-antall-og-kombinasjoner/#4.5-matematikk-ny-og-gammel-ordning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...