Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips til ny familiebil


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fikk ikke til og poste under motor og trafikk. Håper det går greit eller om admin evt kan flytte tråden min.

 

Nå har det seg sånn at vi er igang med en liten familie økning. Vi går fra 3 til 4 på nyåret.

Vi synes bilen vi har nå er i det knappeste laget til dagens bruk, med barnestol, hundebur og vogn osv når vi legger avgårde. Vi har nå en Toyota Avensis.

Så planen er og kjøpe en bil til så bruker jeg toyotaen som arbeidsbil og hentebil i barnehage å samboer bruker den nye "hovedbilen" 

Min drømmebil er da en BMW x5. Men har hørt at vi må styre unna de "gamle" x5ene pga mye trøbbel osv.. vet noen her fra og med når ca de er "trygge" og kjøpe ? Fra og med hvilken modell mener dere de er såpass bra at vi ikke må regne med løpende utgifter på problemer / verksted turer for div småfiks og kostbare opphold ?

Har noen evt noen andre anbefalinger på gode store biler ?

Vi har lånt min fars Mitsubishi outlander en del til steder der vår bil ble for lav til at vi kunne kjøre opp osv. Og må si vi har falt for den typ størrelse på bil og bagasjerom.

Vi er åpen for det meste utenom Mazda og Volvo pga tidligere veldig dårlige kjøp.

Sikkert masse gode biler der og! Men med så dårlig erfaring er vi ikke villig til og gi det et nytt forsøk.

Beklager lang vegg med tekst. Men oppsummerer det jeg lurer på:

1. Noen som vet hvilken modell av bmw x5 som er den "gamleste" modellen vi bør se etter og oppåver ?

2. Er det noen som har tips til en annen god og romslig bil (suv) vi kan se på ? ?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...