Gå til innhold

Telenor Swap vs Samsung Upgrade+ ?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå klart å ødelegge min telefon, og har besluttet meg å gå for en slik "swap" tjeneste som har lav egenandel dersom det skulle skje noe med telefonen, i tillegg til fast ny modell per 12 mnd.

Disse to tjenestene virker svært like. Begge har 12 mnd grense før du kan skaffe ny tlf kostnadsfritt, de har like høy egenandel for å dekke kostnader dersom du skulle være uheldig og ødelegge/bli frastjålet mobilen, og de har gratis forsikring så lenge du er med i tjenesten. Derimot, virker det som Samsung sin tjeneste er billigere.

 

Om jeg kjøper en Galaxy S20 5g 128 gb via Swap, betaler jeg 569 kr i 24 mnd, totalt 13 656, men om jeg bestiller samme tlf via samsung sin tjeneste, betaler jeg 360 kr i 32 mnd, som blir 11 520 kr. Så Telenor har en slags rente på grunn av delbetalingen, hvor det koster ca 1500 kr mer å delbetale fremfor å betale alt på en gang, mens samsung har samme pris på delbetalingen og engangsbeløp, (kr 11 500 hos samsung, 12 000 hos telenor).

 

Noen som har erfaring med enten en eller begge partene? Eventuelt noen flinke folk som kunne orket å sammenlignet disse for meg? Uansett takk for potensielle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung Care+ koster normalt 1500 kr , men koster nå 0 kr

 

 

egenandel på swap er 1000 kr på S20. . med Samsung Care+ er det 579 kr

 

vanlig swap dekker kun knust frontskjerm

 

swap pluss koster 99 kr måneden, men er vel inkludert i YNG abb

 

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Har benyttet meg av Telia sin swap avtale de 2 siste årene.
Er veldig fornøyd med deres alternativ her. 

pris og funksjonsmesig var dem best for 2 år siden, men må si jeg ble fristet av Samsung sin nå med S20 lansering.
Jeg har derimot 1 år igjen hos Telia og må nok holde meg der.

For s20+ ultra så mener jeg Telia var hakket billigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...