Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Eier av Domene,- i praksis


Anbefalte innlegg

I en tråd under webshoperfaringer er det lagt ut et søk, fordi man lurer på hvem som står bak en webshop, her ble det en missforståelse da det viser seg at den som står oppført som administrativ kontakt er den som har tatt i mot bestillingen av domenet hos servtheworld.

Det jeg da lurer på er: Er det vanlig praksis hos enkelte at en av de ansatte hos leverandøren står som administrativ kontakt i praksis har egentlig leverandøren av tjenesten all makt når det gjelder dette domenet,.

Grunnen til at jeg spør er at jeg har ansvaret for noen domener selv, og på disse står jeg selv som administrativ kontakt. Et domene som jeg har overtatt ansvaret for tilhører en organisasjon med drøyt 500 medlemmer på landsbasis, dette domenet hadde en annen som a.k, og da jeg skulle flytte domenet ble det store problemer, det var kun a.k. som hadde myndighet til å flytte domenet til en annen server, og han var vanskelig å få tak i. Etter en måned var domene-flyttingen i orden og da først etter at a.k. hadde sendt skriftlig melding til leverandør av tjenesten. En ting som også skapte problemer var at denne personen hadde skiftet jobb, og dermed også e-post adresse, og endringsmeldingen ble ikke godtatt føordi denne ble sendt fra en annen e-post adresse enn den han var oppført med hos Internic, det løste seg først da han sendte den på faks.

Så den kunne jo være litt interessant å visst om det er bare å flytte et domene hvis a.k. jobber hos ltjenesteleverandør, eller om det i praksis er sånn at det domene man tror man har kjøpt, egentlig eies av andre og man i praksis bare betaler en leie for å bruke navnet.

 

PS. Min erfaring er _ikke_ fra servtheworld, det var bare et eksempel.

Endret av bruno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...