Gå til innhold

Er det noe galt med disse RAM-brikkene?


eckmann

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt en del problemer med pcen min helt fra begynnelsen, og jeg tror jeg har funnet problemet nå. Eller tar jeg helt feil?

Det var sånn ca midt i testen screenshotet (som jeg ikke får uploadet) ble tatt, og det kom flere, men dessverre restartet maskin seg før testingen var ferdig.

 

Her er hvertfall resultatet som gjentok seg:

 

Error veryfying data in RAM.

Expected: 247 Read:255

 

Med mange forskjellige tall i expected:... read:... rubrikkene.

 

Bør jeg sende in RAM'en? eller er det bare jeg som ikke har peiling og dermed feiltolker det?

 

Mvh. Ecks::

Endret av eckmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg hatt en del problemer med pcen min helt fra begynnelsen, og jeg tror jeg har funnet problemet nå. Eller tar jeg helt feil?

Det var sånn ca midt i testen screenshotet (som jeg ikke får uploadet) ble tatt, og det kom flere, men dessverre restartet maskin seg før testingen var ferdig.

 

Her er hvertfall resultatet som gjentok seg:

 

Error veryfying data in RAM.

Expected: 247 Read:255

 

Med mange forskjellige tall i expected:... read:... rubrikkene.

 

Bør jeg sende in RAM'en? eller er det bare jeg som ikke har peiling og dermed feiltolker det?

 

Mvh. Ecks::

Ser ut som du har en feil ja!

får du opp samme feilmelding/linende feilmelding så er det bare en ting og gjøre!

Nemlig sende det inn!

men vis du ikke har testa det med flere programmer så får du gjøre det først!

husk sende det inn er siste utvei!

Lenke til kommentar

Ok, fikk ikk enoe feil i simmtester sitt program, men i windows memory diagnostic eller noe sånt noe(microsoft sitt testeprogram), så fikk jeg samme feilmeldinger.

Jeg har som sagt hatt litt merkelige problemer som at jeg ikke får bilde i dos, og pc restarter og plutselig kobler skjermen ut osv. Kan virkelig RAM forårsake alt dette?

Har absolutt ikke lyst å sende inn for det betyr at jeg ikke vil ha pc på en stund :(

Endret av eckmann
Lenke til kommentar

Hvis du kjører minnebrikkene i et dual oppsett, så kan du jo teste med bare en minnebrikke av gangen.

 

None hovedkort er kresne på hvilke minnetyper som brukes, f.eks. så er det hovedkort som ikke liker Twinmos.

 

Hvis du oppgir hva slags hovedkort du har og info om minnebrikkene, så kanskje noen på forumet har erfaringer med nettopp dette oppsettet?

Lenke til kommentar

Nå skulle jeg installere Windows på nytt, og så får jeg blåskjerm og ett eller annet med memory read failre, går det på ram-brikkene?

 

Edit:

 

Windows Memory Diagnostic feiler på LRAND, WINVC,INVC, hva nå enn det måtte være? Er det noen som vet hva det er?

 

Får eksempelvis: Address: 0772c100 Expected: 1f964837 Actual: 17964837 Og mange lignende.... Er litt lei nå :(

Endret av eckmann
Lenke til kommentar
Nå skulle jeg installere Windows på nytt, og så får jeg blåskjerm og ett eller annet med memory read failre, går det på ram-brikkene?

 

Edit:

 

Windows Memory Diagnostic feiler på LRAND, WINVC,INVC, hva nå enn det måtte være? Er det noen som vet hva det er?

 

Får eksempelvis: Address: 0772c100 Expected: 1f964837 Actual: 17964837 Og mange lignende.... Er litt lei nå :(

Hvis du har flere brikker bør du teste de hver for seg.

 

Gir Microsoft sin minnetester feil i defaulttestene (de som kjøres automatisk når programmet starter), bør du sende minnet tilbake.

 

Microsoft sitt testprogram og Memtest86 er egentlig ganske like, men selv om de kjører på litt ulike testsett, betyr feil i defaulttestene ofte at det er hardwarefeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...