Jump to content
sinlille

[Løst] Slette "volum" på Pcn

Recommended Posts

Hei! Jeg hadde en litt turbulent oppstart av min nye stasjonære PC.  OS ble installert til først til hdd av ren dumhet i trykkingen... Prøvde å flytte over til SSDn men det var forsatt HDDn som styrte Windows. Så nå med Windows filen lasta ned på både ssdn og hdd ble det mye kaos på PCn. Ente opp med og formatere begge harddiskene fra BIOS og installerte Windows på nytt, men denne gangen inn på ssdn.

Hver gang jeg starter opp maskinen nå må jeg velge Windoiws 10/Volum 2 får å satrte opp. Da starter den med at Windows kjører på ssdn. Spørsmålet er hvordan får jeg slettet de to andre valgene slik at den starter direkte opp i volum 2? ( Se vedlegg).

Har formatert hdd fra diskbehandling så antar at de to andre "volumene" jeg kan velge imellom er på ssdn.

Edit 00:02

Er faktsik hdd som står som boot manerger enda. Hvis jeg kobler ut hddn når Pcn er skrud av så får jeg ikke startet. Står jeg må putte inn boot device

Edit: 00:027

Problemet er løst. Jeg plugget inn USBn jeg hadde Windows installert på og begynte og instalere Windows på nytt. Når jeg skulle velgfe lagringsplass slettet jeg alle "destinasjonene" og valgte ssdn som hovedlagring. Nå trenger jeg ikke å velge hvilket system jeg skal inn i og den booter på ssdn.

20200506_212850.jpg

20200506_230231.jpg

Edited by sinlille
  • Like 1