Gå til innhold

ABIT SE6 hovedkort, problemer med BIOS oppgradering.


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe problemer med selve BIOS flashinga, bare så det er klart.

Jeg lasta ned en BIOS versjon fra ABIT sine sider, men det er bare en BIN-fil og ikke noe runme.bat fil eller no sånt. Hva gjør jeg da? Den nyeste versjonen SE656.EXE følger det med runme.bat fil sånn at det er enkelt å flashe,og det er den jeg har inne nå. Men jeg vil gå tilbake til en av de andre versjonene fordi i den nyeste så bruker'n 15-20 sek på å finne IDE enheter. Det skal jo bare ta ett sekund eller to.

Men til spørsmålet mitt, hva gjør jeg når det bare er en BIN fil??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må laste ned Awdflash(flasheprogrammet) også, lage en oppstartsdiskett med format a: /sys, altså ikke en win98 disk, men med bare de nødvendige filene for å starte maskina. Her legger du inn bin fila og awdflash, setter inn disken, rebooter og skriver a:awdflash navnpåbios.bin /cc /cd /cp /py /sn /cks /r

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 15:58, Newbeee skrev:

Du må laste ned Awdflash(flasheprogrammet) også, lage en oppstartsdiskett med format a: /sys, altså ikke en win98 disk, men med bare de nødvendige filene for å starte maskina. Her legger du inn bin fila og awdflash, setter inn disken, rebooter og skriver a:awdflash navnpåbios.bin /cc /cd /cp /py /sn /cks /r




Ok..Sånn da var det gjort :smile:

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...