Gå til innhold

Uløselig Dataproblem...


Anbefalte innlegg

Jeg hadde samme prosesor som deg, en 850 athlon. jeg hadde eksakt samme problem også, og etter en stund fant jeg ut hva det var. Da jeg hadde festet kjøleren (SuperOrb), hadde jeg uheldigvis knekt av en mikroskopisk liten bit av hjørnet på selve varmekontaktflaten eller coren på prosessoren. Jeg måtte bytte CPU, og det skal gå an å få ny hvis du har brukt en AMD godkjent vifte (som HÅPER SuperOrb er)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kamerat av meg har hatt endel problemer med det samme hovedkortet.

 

Det er veldig sært når det gjelder ram... noname ram fungerer meget dårlig. Og du må IKKE kombinere en double sided ram med en single sided.

 

I tillegg bør du prøve å endre på ram instillingene i biosen. Kjør den på 100 mhz istedet for 133, den finner du i soft menu instillingen. Så kan du også sette cas til 3 istedet for 2, og memory timings til normal, istedet for fast, turbo osv.

 

Han har et 250 w strømforsyning (in-win), og vi har nå satt inn en gfd. Dette var en 750 mhz athlon, og den går nå helt stabilt på 950 (har ikke prøvd 1000 enda). han har 2 128 mb ram brikker (mosel), 3dfx voodoo 5 5500, smc nettverkskort, sb live, og logitech webcam ++.

 

Jeg vil tro at det er problemer med rammen. Får håpe at du finner ut av dette, og at maskinen blir stabil.

Lenke til kommentar

du må gjøre som en som posta tidelligere sa.

Ta ut ALT, bortsett fra hovedkort, prossesor, ram, tastatur, harddisk(bare 1), og skjermkort.

ikke ha med noe som du ikke trenger ikke engang musa.

så sjekker du om den klikker, hvis den ikke gjør det tar du ut en ting om gangen.

Da vil du tilslutt finne feilen.

 

Jeg har også et Abit KT7-100, og et soundblaster lydkort. så jeg tror ikke feilen ligger der.

har også en AMD atlon prossesor, jeg har 800 da ikke 850 men jeg tror ikke det har så mye å si

Jeg personlig tror det er Skjermkortet og hovedkortet som har en konflikt. prøv å bytt skjermkortet til et helt annet. og prøv å bytt Hovedkort til et helt annet. Hvis dette ikke hjelper tror jeg det er lydkortet.

 

-Lykke til-

 

Sindre

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-27 12:53, Aeron skrev:

Dere snakka om at jeg ikke burde kjøpe noname ram.


Hvilken ram bør jeg kjøpe?


 

Går ut fra at du snakker om SDRAM. Har selv hatt en Mosel 128mb PC133 7ns brikke. Den fungerte som gull på mitt gamle ABit KA7-100 (som jeg har solgt nuh da). Kjørte CAS2, 4-way bank interleave, turbo memory timings etc. Fungerte topp. Mosel SDRAM'en blir fortsatt solgt på http://www.komplett.no. Apacer ram skal også være bra. Men ikke alle brikkene dems. Noen er litt crappy. Så kjøp de litt "dyre" Apacer'ne. De klare nemlig CAS2 etc. og overklokking, akkurat som Mosel =) WinBond er også bra ram.

Lenke til kommentar

I tillegg til allt annet ta en kikk på minnet ditt.

f.eks disable quick mem test i Bios. Slik at den tester det skikkelig i oppstarten. Har sett liknende problem med dårlig minne. Har du flere minne brikker prøv å fjerne alle uten, bytt rundt osv, prøv også alle minne slottene.

Finner du overhodet ikke løsning på dette problemet er eneste utvei å skifte hovedkort eller prosessor.

Kan også være ett mulig problem med powersupply. Bør ikke være under 300w.

cjordan61

Lenke til kommentar

Hei

har samme kortet som deg, og har hatt samme problemer...

Dette var et helv...problem å finne ut av. Jeg disablet ACPI i bios og instalerte softwaren på ny....alle problem var borte.

Saken var at "alle" kort lå på IRQ 11....og det var konflikt mellom lydkort og skjermkort.

Etter dette ble gjort jos meg har det ikke vært noen problem ....sett bort fra at maskinen ikke lenger kan slå seg av selv....Må trykke inn powerknappen i fire sek.....dette pga settingen i BIOS....

 

Lykke til

Roger

[email protected]

Lenke til kommentar

Har selv hatt en slot A 900 Mhz tbird på et Abit KA7-100 hk .... hadde en del problemer med det pga IRQ konflikter i hytt og gevær....

 

Mitt oppsett på det hket var som følger 2 stk 256 MB med pc 133 RAM GeForce DDR, ISDN kort Nettverkskort SB Live Lydkort Mpegkort...

 

hadde veldig problemer med irqene .... blandt annet skjermkortet og Highpoint kontrolleren (ATA-100 kontrolleren ....

Løsningen var at jeg ikke hadde fast irq på skjermkort. Disabla USB begge Seriell portene + Paralell porten

 

er jo bare å rive ut alle kort unntatt og prøve seg frem på den måten .... (husk å slå av strømmen når du jobber inni PC-en) han som kjøpte dette hket (når jeg oppgraderte sist, grilla det ganske grundig da han prøvde å plugge i strømmen til floppy driven

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...