NTB - digi Skrevet 21. april 2020 Skrevet 21. april 2020 Regjeringen legger nå fram forslag til ny etterretningstjenestelov. Unge Venstre forventer at moderpartiet tar dissens. – Nettovervåking blir «som å skyte spurv med kanon»
oppat Skrevet 21. april 2020 Skrevet 21. april 2020 Behandling må utsettes hvis Stortinget skal ha noen som helst toverdighet. Det er umulig å få en troverdig demokratisk håndtering av en etterretningslov under en nasjonal krise hvor innbyggerne aksepterer overvåkning. 7
Tom Som Skrevet 21. april 2020 Skrevet 21. april 2020 Til de som er motstandere av Tilrettelagt Innhenting: Informasjonen som krysser landegrenser blir systematisk innhentet og analysert straks den krysser grensen (ref. FRA-loven i Sverige osv.). Allierte har dessuten lange tradisjoner med å utveksle informasjon, så jeg vil tro etterretningstjenestene våre allerede har god tilgang til denne informasjonen. Det spørsmålet man heller bør stille er om dette er fornuftig bruk av ressurser? I mine øyne tror jeg man kommer mye lenger per krone ved å skille ut og beskytte kritisk infrastruktur isolert enn det man gjør med å snoke i alle borgeres data. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå