Gå til innhold

GF FX 5700 Ultra


Shotherra

Anbefalte innlegg

For en uke siden fikk jeg mitt FX 5700 Ultra. Istallerte driverne som fulgte med og alt fungerte fint helt til jeg begynte å spille, etter en liten stund så frøys spillet. (trodde det var en feil i spillet).

 

 

Skulle installere XP på nytt så trodde ikke det problemet ville bry meg mer... , etter at jeg hadde fått XP inn på nytt brukte jeg de samme driverne, og lagt noen spill inn. MEN, problemet viste seg der igjen.. Spillene fryser etter 1-2-3min og da går hele PC`en i stå... eneste håp er -restart-

 

 

Oppdaterte driverne till 53.03 men problemet er der fortsatt. Lurer på hva da som er galt, er det kortet?, varmen skal ikke være problemet ettersom jeg har grei nok luft gjennom strømning..... Hardware finner dere i signaturen min...

 

(kan det være biosen på grafikk kortet?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke lett no sæærlig etter patchene til de spillene det ikke går til, pga av at det finnes så mange falske sider, det er ikke sikkert de har de oppdateringene fordi jeg ikke finner noen...

 

driverne til hovedkortet har jeg siste utgave av, både til brikke sett, lydkort, osv, tempen på skjermkortet er stabil og lav.. '

 

med tanke på windows har jeg ikke oppdatert noe særlig, kun no småtteri, det hadde vel vært lurt å ta en titt på hjemme siden til microsoft.com og oppdatere litt..

Lenke til kommentar
altså har du hørt om Omegacorner.. ?

 

folka bak omegadrivers..de droppa den driveren du bruker fordi det var altfor mye tull med dem .. så jeg foretrekker at du også dropper dem .. og pass på at du kjører 8x selv om det ikke skal ha noe og si ..

fant siden omegacorner.com og fant fra til driverne, men jeg må betale der, og det gidder jeg ikke. Er det noen andre steder der jeg kan laste de ned gratis?

Lenke til kommentar

www.hardwareonline.dk

der finner du alt av drivere til chipsett lydkort osv. klokka drivere. (generelt det meste) med det kan være litt vanskelig å finne fram til de riktige driverene hvis du ikke er kjent med siden.

 

ps. jeg hadde det samme problemet med pcen min før. det klikket før pcen og for meg..(den frøys seg) . jeg snakket med komplett om problemet. de sa at jeg burde prøve å skifte kjølepasta på cpu`en. jeg gjorde det. og pcen min var i toppform. :)

Lenke til kommentar
www.hardwareonline.dk

der finner du alt av drivere til chipsett lydkort osv. klokka drivere. (generelt det meste) med det kan være litt vanskelig å finne fram til de riktige driverene hvis du ikke er kjent med siden.

 

ps. jeg hadde det samme problemet med pcen min før. det klikket før pcen og for meg..(den frøys seg) . jeg snakket med komplett om problemet. de sa at jeg burde prøve å skifte kjølepasta på cpu`en. jeg gjorde det. og pcen min var i toppform. :)

frøs den seg under spillene da?, skal se på den siden, hakket det i BF 1942 hos deg? frøs pc`n når du spilte gta vice city? det gjør den hos meg, disse problemene kom først når jeg satte i nytt grafikk kort......

Lenke til kommentar

vet du 100% sikker at vifta til grafikkortet går hele tiden(i spill også)

viktig har du innstalere alle drivere(til hovedkort også)

får du noe feilmelding etter oppstart..!

 

prøv og på inn på c: programfiler/direct x..der finner noen tester om viser om

direct 3d og direct draw virker(display)

 

kan ikke være så enkelt at ikke kortet sitter 100% riktig i agp-porten.

prøv og ta kortet ut av posten,og sett det inn igjen,slik at det kommer helt inn

i porten.vær forsiktig,ikke bruk mye kraft når du presser inn igjen,bare trykk

jamt på begge sider..

 

har kortet en kabel til strømforsyninger ! hvis det har det,se at den sitter riktig

på..

 

vel,ble mange forslag her fra min side,men du kan jo prøve alle slik at

du vet om det er brukerfeil eller hardwarefeil.. :thumbup:

Lenke til kommentar
vet du 100% sikker at vifta til grafikkortet går hele tiden(i spill også)

viktig har du innstalere alle drivere(til hovedkort også)

får du noe feilmelding etter oppstart..!

 

prøv og på inn på c: programfiler/direct x..der finner noen tester om viser om

direct 3d og direct draw virker(display)

 

kan ikke være så enkelt at ikke kortet sitter 100% riktig i agp-porten.

prøv og ta kortet ut av posten,og sett det inn igjen,slik at det kommer helt inn

i porten.vær forsiktig,ikke bruk mye kraft når du presser inn igjen,bare trykk

jamt på begge sider..

 

har kortet en kabel til strømforsyninger ! hvis det har det,se at den sitter riktig

på..

 

vel,ble mange forslag her fra min side,men du kan jo prøve alle slik at

du vet om det er brukerfeil eller hardwarefeil.. :thumbup:

Viften går 100% hele tiden, alle drivene til hoveskortet har jeg. Får heller ikke noen feilmelding under oppstart.

 

Gikk inn i mappen C:\programfiler\.. men fant ingen mappe som het direct X, og jeg er sikker på at jeg har DX9 inne. Er det ikke det samme som å kjør DxDiag?

fant de testene du nevnte og alt gikk helt glatt uten problemer....

 

Kortet sitter 100% riktig i. Men skal prøve å ta det ut og sette det inn, men tror ikke dette hjelper, kabelen er nokså kort.... ikke den lensgte heller da.

 

Bra at du kommer med mange forslag fordi det kan hende at jeg ikke har tenkt på noe som du har tenkt på...

 

tror nok det er hardware feil. Sender mail til komplett, og hvis jeg får byttet det så skal jeg har MSI GF FX 5700 Ultra.

 

(Har ytelsen men får den ikke fram i Spill!!!!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...