Gå til innhold

Hjelp til LCD Skjermer


shamanix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jungeltelegrafen er en måte. Eller du kan sende PM.

 

krø||e anbefaller en meget bra en. Men det virker på meg som du trenger litt mer grunnkunskap om LCD.

 

les denne: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=172274

 

Så skriver du hva du skal bruke den til. Har du skjermkort med dvi etc?

 

Jeg skal kjøre en test av skjermer i Januar, hvis du kan vente en 3 uker, kan du få noen skikkleig knalltips...

Lenke til kommentar
:w00t: jeg visste du kom oyvind_dahle... Virker som du er til veldig god hjelp på LCD her :-)

 

*lyst på*

he he, tusen takk.

 

Men det er en rekke brukere som har meget god erfaring når det gjelder LCD. For å være helt ærlig tror jeg dette er det forumet som har flest personer med dyptgående kunnskap. Flere av disse sitter med kunnskap som overgår det meste. I de fleste tråder der det anbefalles skjermer er det meget bra skjermer som blir anbefalt.

 

Syns det er blitt mye bedre på forumet i det siste, da brukerne viser til en rekke finesser på skjermene. Dette er bra og gøy!!

 

Lykke til med valg av LCD da (jeg vet det kommer..)

Lenke til kommentar

...og mens vi venter, så kan du jo vurdere Hansol 19" LCD H950 til kr 4995,- Det er vel noe av det rimligste du får av 19". Den er jo testet både på hw.no og Dinside. Linkene finnes på siden jeg linket til ovenfor.

 

Hvis du har kommet deg igjennom den lange posten til oivind_dahle så har du fått med deg det vesentligste.

 

Et par andre momenter er selvsagt hva utseendet betyr og hvor du skal ha skjermen. Det kan være lurt å stikke innom en butikk ala Computer City for å se noen kandidater utstilt.

Lenke til kommentar

Det skal brukes mest til spill og internett. Skjermen må ha et bilde som ikke er så langt ifra crt kvalitet. Helst 19" hvis det ikke blir for dyrt. Samma om det er DVI eller ikke. Skal støtte minst 1152x864. Det skal være verdt å bytte fra CRT til LCD. Grunnen til at jeg skal bytte er fordi det er mye diggere å ha en liten og lett skjerm, men det skal ikke gå så mye utover bildet (det er det viktigste).

Lenke til kommentar
Det skal brukes mest til spill og internett. Skjermen må ha et bilde som ikke er så langt ifra crt kvalitet. Helst 19" hvis det ikke blir for dyrt. Samma om det er DVI eller ikke. Skal støtte minst 1152x864. Det skal være verdt å bytte fra CRT til LCD. Grunnen til at jeg skal bytte er fordi det er mye diggere å ha en liten og lett skjerm, men det skal ikke gå så mye utover bildet (det er det viktigste).

Hvis skjermen skal være lite og lett, så bør du velge en 17". Den har samme oppløsning som 19" skjermer: 1280x1024. For 5000 kr så kan du få en bra 17".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...