Gå til innhold

hyundai q 17 S


stine__

Anbefalte innlegg

Skal bestille meg en lcd-skjerm i kveld, men er så redd for å gjøre noe feil at jeg må snakke ut om det!! :(

Har altså tenkt til å kjøpe meg en Q 17 S fra PS DATA for 4080 kr. Om noen skulle vite om et billigere sted, så er det bare til å rope ut.

Skal bruke den til alt mulig, bl.a. de nyeste spillene. Jeg lurer på et par ting, og det gjør ingenting om jeg får 1000 svar....jeg har hele natta på meg :)

 

* Kan jeg stole på PS Data?...at de virkelig har den på lager når det står 10+ der...at de ikke venter 3 uker med å sende den, osv... jeg har aldri handlet datautstyr på nettet, derfor er jeg litt smånervøs

 

* Har lest en del om lcd-skjermer i det siste, og om døde piksler. Hvor mange slike piksler kan man godta?

 

* Hvis noen vet om et godt alternativ til Q17, så vil jeg gjerne høre fra dere. Men den må ikke koste over 4.500, og den bør helst være i børstet stål. Den kan muligens være svart, men ihvertfall ikke hvit *vet at det er jåleri, men den må stå i stil med mx700 tastatur og mus*

 

Helt til slutt....jeg VET at crt-skjermer er litt bedre enn lcd, men jeg har ikke noe måleutstyr som måler denslags. Har bare et helt vanlig syn :)

Endret av stine__
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

* PS Data er en av nettbutikkene du virkelig kan stole på. De nettbutikkene som yter best service er (etter min mening) PS Data og Microplex. Når det står 10+, så har de det garantert på lager. Med en gang du bestiller, blir en skjerm automatisk trukket fra lagerstatus og reservert til deg.

 

* Jeg ville ikke godtatt noen døde pixeler i det hele tatt. Vanvittig irriterende i lengden.

 

* Q17S er et bra valg i den prisklassen. Den er en av de skjermene som har best responstid og det virker som mange her på forumet er veldig fornøyd med Q17S skjermen sin. Selv ville jeg nok kjøpt en Eizo L557 17" LCD skjerm (selges ikke på PS Data). Den har ikke like rask responstid, men har endel bedre bildekvalitet. Den finnes både som hvit og sort modell og koster like under 4500kr.

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

q17s er en veldig god skjerm, sitter med den selv og er veldig fornøyd..

 

Angående Eizo L557, kan jeg høre hva som gjør at den har bedre bildekvalitet spaz? Det jeg vil tro denne skjermen er bedre på er svart/hvitt gjengivelse, men har som sagt ikke testet?

 

Bedre billedkvalitet kan være så mangt.. men Eizo har lenge vært en av de ledende skjermprodusentene og jeg tviler ikke på at det er en bedre skjerm.. Dog 500kr dyrere..

Lenke til kommentar

Har en q17s jeg og å er veldig fornøyd. Kjøpte den hos pcbutikken for 3900kr men dette tilbudet gjelder desverre ikke lenger :(

Jeg hørte om en som kjøpte en q17s fra psdata og fikk en pixelfeil han klagde til psdata og fikk straks en ny skjerm uten problemer :D

Jeg kjøpte nesten hele pcn min der og det tok bare 2 dager før jeg hadde alt sammen ;)

Hyundai q17s fra psdata er et bra valg etter min mening ja :cool:

Lenke til kommentar
Angående  Eizo L557, kan jeg høre hva som gjør at den har bedre bildekvalitet spaz? Det jeg vil tro denne skjermen er bedre på er svart/hvitt gjengivelse, men har som sagt ikke testet?

 

Bedre billedkvalitet kan være så mangt.. men Eizo har lenge vært en av de ledende skjermprodusentene og jeg tviler ikke på at det er en bedre skjerm.. Dog 500kr dyrere..

Bedre fargespekter. Klarere farger. Mykere/jevnere overganger mellom farger, 10-bits fargekonvertering, innebygget gammajustering, forskjellige skjermprofiler....Det er endel ting som skiller skjermene fra hverandre. Har selv sett Q17S ved siden av L557 og kan derfor si at L557 har endel bedre bildekvalitet (i mine øyne ihvertfall).

Endret av Spaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...