Gå til innhold

Klokking til org. mhz


p0zz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Reset biosen med jumperen på hovedkortet.. Etter det sjekker du at fsb'en er 166.. Når du har gjort dette SKAL det virke..

Klarer du ikke å lese inleggene i tråden?

Synes det ser ut som fyren bare har satt på fail-safe-mode jeg.. Beklager..

Jeg har det! Fail-safe altså. men etter jeg resetter, så instiller jeg selv. men da går det jo bare drit, så derfor lurer jeg på hva dere har å si..

 

BTW, når jeg bare velger optimal settings, skrur driten seg av.

Lenke til kommentar
Reset biosen med jumperen på hovedkortet.. Etter det sjekker du at fsb'en er 166.. Når du har gjort dette SKAL det virke..

Klarer du ikke å lese inleggene i tråden?

Synes det ser ut som fyren bare har satt på fail-safe-mode jeg.. Beklager..

Jeg har det! Fail-safe altså. men etter jeg resetter, så instiller jeg selv. men da går det jo bare drit, så derfor lurer jeg på hva dere har å si..

 

BTW, når jeg bare velger optimal settings, skrur driten seg av.

På mitt hk er det to jumpere som har med bios og gjøre, en fail-safe og en reset-jumper.. Jeg går ut i fra at det er reset-jumperen du har flyttet på?? Hvis du kjører fail-safe også gjør endringer klikker jo alt, ihvertfall til meg.. fail-safe-jumperen bruker jeg bare hvis jeg har klokket for mye og den ikke starter.. Da flytter jeg jumperen, setter ned fsb/MP også flytter tilbake jumperen.. den skal ikke stå i fail-safe modus til vanlig..

Lenke til kommentar

Jeg sitter med et par sånne systemer og vet at når man har reset CMOS så må man stille inn verdiene på nytt. Jeg vet også at det ikke er alltid at CPU blir registrert riktig, og at BIOS da også må ha hjelp. Og jeg sitter her med tre-fire Use´s Manual under en lampe for å hjelpe folk som har rotet bort sin, eller ikke gidder å se hva som står der. Og på toppen er uvennlige.

Lykke til :cool:

Lenke til kommentar

Å takK! det har jeg aldri tenkt på.. jeg bruker cmos reset . Men jeg må nesten sjekke om jeg har to jumpere å stille på... BTW, got to go. Takk for svar alle sammen! Jeg svarer mer når jeg sjekker neste gang.

 

Og btw, SLAGVIS; ÅSSEN GÅR JEG FRAM ETTER JEG HAR RESETTET BIOSEN ? FOR Å FÅ CPU, Ram, ALT riktig ? Hadde satt stor pris på om noen kunne fortalt meg.

Lenke til kommentar
Jeg sitter med et par sånne systemer og vet at når man har reset CMOS så må man stille inn verdiene på nytt. Jeg vet også at det ikke er alltid at CPU blir registrert riktig, og at BIOS da også må ha hjelp. Og jeg sitter her med tre-fire Use´s Manual under en lampe for å hjelpe folk som har rotet bort sin, eller ikke gidder å se hva som står der. Og på toppen er uvennlige.

Lykke til :cool:

ehhehe, men da vet du at jeg er takknemlig :thumbs: det er deilig å få så lett hjelp over dette forumet her. Takk til alle som er aktive og hjelper folk som meg her

Endret av p0zz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...