Gå til innhold

Kople laptop til TV


lysbryter

Anbefalte innlegg

Jeg har en HP Compaq nx9000 som jeg forsøker å kople til en Philips 32" widescreen-TV med s-videokabel.

 

Det går forsåvidt greit, men bildet blir jo ikke akkurat noe å skryte av da... Men det er det kanskje ikke stort å få gjort noe med? Eller finnes det innstillinger å endre på?

 

Uansett, jeg prøvde å se en xvid-film, men innholdet i avspilleren (WM Player Classic) vises ikke på TV-skjermen - den forblir svart. Jeg har ikke prøvd å avspille DVD fra PC-en.

 

Hvordan kan jeg få fram filmavspillingen på TV-en, og kan jeg eventuelt få bedre bildekvalitet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne maskinen har ATI Mobility kort.

Da anbefaler jeg å aktivere Theater mode.

Gå til egenskapene for skjerm, innstillinger og avansert.

Da går du til filken Overlay og aktiverer Theater mode. Da vil video automatisk gå til fullskjerm på TV når denne blir aktivert.

Lenke til kommentar
Jeg har en HP Compaq nx9000 som jeg forsøker å kople til en Philips 32" widescreen-TV med s-videokabel.

 

Det går forsåvidt greit, men bildet blir jo ikke akkurat noe å skryte av da... Men det er det kanskje ikke stort å få gjort noe med? Eller finnes det innstillinger å endre på?

 

Uansett, jeg prøvde å se en xvid-film, men innholdet i avspilleren (WM Player Classic) vises ikke på TV-skjermen - den forblir svart. Jeg har ikke prøvd å avspille DVD fra PC-en.

 

Hvordan kan jeg få fram filmavspillingen på TV-en, og kan jeg eventuelt få bedre bildekvalitet?

Bildekvaliteten på skrivebordet er ikke noe å skryte av, men når du spiller av en xvid eller dvd (eller en videofil) med god oppløsning fra før av, så blir bildet likebra som på pcskjermen! For å få farge må du sjekke om tv'en støtter RGB eller no sånnt! Jeg fikk ikke farge når med det samme, men så gikk jeg til databutikken og kjøpte en ny kabel som fikset alt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...