Gå til innhold

Zelda - The Wind Waker


Nexxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Wind Waker er et flott spill, men samtidig det dårligste Zelda spillet hittil. Spillet lider voldsomt av at Nintendo rushet lanseringen på grunn av den intense kampen om markedsandeler for konsollene. Myiamoto har jo selv innrømmet at spillet hadde trengt minimum 4-6 måneder mer utvikling. Dette vil da ført til dungeons og atter dungeons og mye mer spillbart og spennende sjøreiser. I tillegg ville det gitt en mye bedre balansering av hele spillet.

 

Cel-shadingen synes jeg forsåvidt fungerer utmerket, men totalt sett mangler dette spille Nintendo magien på samme måte som Nintendo også rotet seg bort med Mario Sunshine og ikke minst den håpløse Mario Kart: DD.

Miyamoto innrømmet også at Ocarina of Time kunne trengt noen ekstra måneder, og de kuttet jo to templer derfra. Det med at Wind Waker "rushet" og ubalansert er bare tull. Det er et lite hakk enklere enn OoT, men det var nok også intensjonen, og det er bittelitt kortere, men det skjer når det har så mye mer detaljer. Ellers er det mest sannsynlig det mest polerte spillet some kom ut i fjor.

Alt i alt er det en forbedret utgave av OoT, som gir deg bedre slåssing(Og sinnsykt mye fetere slåssing rent grafisk), en ordentlig stor og åpen spilleverden uten teite vegger rundt(Et STORT skritt framover for serien), kontroll over kamera(Et av de store problemene som folk klaget over med OoT), og en mer detaljert historie enn noensinne før. Samt de tøffeste bossene i noe spill noensinne.

Den eneste feilen er at Wind Waker ikke ligger like langt foran konkurrentene som OoT gjorde, og at en del av gåtene ligner for mye på OoT. Dessuten hadde OoT et fetere premiss(Tidshopping) og en fetere start på storyen. Utenom det så er Wind Waker et bedre spill på alle punkter.

 

Og så har det den best designete grafikken på noe Zelda spill. OoT var jo faktisk rimelig stygt. Noe som også Miyamoto klaget på i etterkant.

 

Så Wind Waker er ikke noe mer rushet enn OoT var. Det er mindre banebrytende forbedring av OoT.

 

Super Mario Sunshine var ikke like bra som Mario 64 da. Men det er mye bedre enn de fleste andre platform spill på markedet.

 

Jeg tror ikke det er Nintendo som har mistet magien. De er bare ikke like langt foran som de før var. Konkurransen har blitt tøffere. Men den eneste grunnen til at "magien" er borte er at fansen har blitt blaserte sytepaver.

Lenke til kommentar

Kort kommentar:

 

Det er Myiamoto selv som har kommet med disse uttalelsene om både Mario Sunshine og Wind Waker så det er slik sett totalt poengløst å mene noe som helst om dette.

 

Om du allikevel opplever spillene, eller et av dem som perfekte er jo opp til deg. Jeg synes ikke noen av de er like gode som tideligere Zelda og Mario spill. Selv sønnen min har gitt klart uttrykk for det samme. Men personlig smak kan uansett ikke diskuteres på samme måte som det er et faktum at Wind Waker ble rushet.

Lenke til kommentar
Kort kommentar:

 

Det er Myiamoto selv som har kommet med disse uttalelsene om både Mario Sunshine og Wind Waker så det er slik sett totalt poengløst å mene noe som helst om dette.

 

Om du allikevel opplever spillene, eller et av dem som perfekte er jo opp til deg. Jeg synes ikke noen av de er like gode som tideligere Zelda og Mario spill. Selv sønnen min har gitt klart uttrykk for det samme. Men personlig smak kan uansett ikke diskuteres på samme måte som det er et faktum at Wind Waker ble rushet.

Akkurat som OoT.

 

Der kom også Miyamoto med uttalelse om at de kuttet TO templer på grunn av dårlig tid, og at det grafiske designet var STYGT SOM FÅ!

 

Faktum er at OoT ble rushet!

 

Ikke noen vits å diskutere det da. :roll:

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Kort kommentar:

 

Det er Myiamoto selv som har kommet med disse uttalelsene om både Mario Sunshine og Wind Waker så det er slik sett totalt poengløst å mene noe som helst om dette.

 

Om du allikevel opplever spillene, eller et av dem som perfekte er jo opp til deg. Jeg synes ikke noen av de er like gode som tideligere Zelda og Mario spill. Selv sønnen min har gitt klart uttrykk for det samme. Men personlig smak kan uansett ikke diskuteres på samme måte som det er et faktum at Wind Waker ble rushet.

Akkurat som OoT.

 

Der kom også Miyamoto med uttalelse om at de kuttet TO templer på grunn av dårlig tid, og at det grafiske designet var STYGT SOM FÅ!

 

Faktum er at OoT ble rushet!

 

Ikke noen vits å diskutere det da. :roll:

Var du som dro in OOT. Jeg snakket om Wind Waker, og når du kommenterer min posting kan jeg vel forvente at du holder deg til saken?

 

:p

Lenke til kommentar
Kort kommentar:

 

Det er Myiamoto selv som har kommet med disse uttalelsene om både Mario Sunshine og Wind Waker så det er slik sett totalt poengløst å mene noe som helst om dette.

 

Om du allikevel opplever spillene, eller et av dem som perfekte er jo opp til deg. Jeg synes ikke noen av de er like gode som tideligere Zelda og Mario spill. Selv sønnen min har gitt klart uttrykk for det samme. Men personlig smak kan uansett ikke diskuteres på samme måte som det er et faktum at Wind Waker ble rushet.

Akkurat som OoT.

 

Der kom også Miyamoto med uttalelse om at de kuttet TO templer på grunn av dårlig tid, og at det grafiske designet var STYGT SOM FÅ!

 

Faktum er at OoT ble rushet!

 

Ikke noen vits å diskutere det da. :roll:

Var du som dro in OOT. Jeg snakket om Wind Waker, og når du kommenterer min posting kan jeg vel forvente at du holder deg til saken?

 

:p

Du sa det var det dårligste av Zelda spillene fordi det var rushet. Jeg sa at OoT også var rushet, og at det er dårligere enn WW. OK?

 

Eller skal vi forsette med:

Jeg sa...

Du sa...

Jeg sa....

Du sa...

Jeg sa....

Men du sa....

Så sa jeg.....

Og du sa....

Hva sa du?.....

Du sa det.....

Sa du?

Sado?

Hæh?

eh...

...

Lenke til kommentar
Kort kommentar:

 

Det er Myiamoto selv som har kommet med disse uttalelsene om både Mario Sunshine og Wind Waker så det er slik sett totalt poengløst å mene noe som helst om dette.

 

Om du allikevel opplever spillene, eller et av dem som perfekte er jo opp til deg. Jeg synes ikke noen av de er like gode som tideligere Zelda og Mario spill. Selv sønnen min har gitt klart uttrykk for det samme. Men personlig smak kan uansett ikke diskuteres på samme måte som det er et faktum at Wind Waker ble rushet.

Akkurat som OoT.

 

Der kom også Miyamoto med uttalelse om at de kuttet TO templer på grunn av dårlig tid, og at det grafiske designet var STYGT SOM FÅ!

 

Faktum er at OoT ble rushet!

 

Ikke noen vits å diskutere det da. :roll:

Var du som dro in OOT. Jeg snakket om Wind Waker, og når du kommenterer min posting kan jeg vel forvente at du holder deg til saken?

 

:p

Du sa det var det dårligste av Zelda spillene fordi det var rushet. Jeg sa at OoT også var rushet, og at det er dårligere enn WW. OK?

 

Eller skal vi forsette med:

Jeg sa...

Du sa...

Jeg sa....

Du sa...

Jeg sa....

Men du sa....

Så sa jeg.....

Og du sa....

Hva sa du?.....

Du sa det.....

Sa du?

Sado?

Hæh?

eh...

...

Er egentlig temmelig pointless å debattere noe som helst med deg med tanke på slike kommentarer som at de som ikke er enige med deg kan "drite og dra".

 

Kan uansett legge til at du i din første reply til meg nektet for at Wind Waker er rushet...så det er jo ei noen sammenheng i postingene dine.

 

:devil:

Lenke til kommentar
Er egentlig temmelig pointless å debattere noe som helst med deg med tanke på slike kommentarer som at de som ikke er enige med deg kan "drite og dra".

 

Kan uansett legge til at du i din første reply til meg nektet for at Wind Waker er rushet...så det er jo ei noen sammenheng i postingene dine.

 

:devil:

Er det dette du sikter til:

 

Så Wind Waker er ikke noe mer rushet enn OoT var.
??????

 

Er ikke noe vits å debatere med deg hvis du ikke leser postene mine ordentlig.:p

 

Og det er i alle fall poengløst å diskutere med deg hvis du skal bare gi opp med en gang noen sier noe tull du ikke liker.

 

Og har du noe i mot å drite og dra? Det er jo fine fritids-aktiviteter det. Jeg gjør begge to, flere ganger i uken til og med.

 

Har du noe imot det?

Lenke til kommentar

Spiller det noen rolle om det er rushet eller ikke da? Poenget var vel at ingen av de to spillene er perfekte. Men det er det forsåvidt ingen spill som er! ;)

 

Min personlige mening er nå at Wind Walker ødelagte litt med grafikken, men aller mest med historien! :(

Lenke til kommentar
Hvorfor liker så få cel-shadingen? Den er jo bra, og det at nintendo tør å bruke det til et av sine mest respekterte spill serier er jo også bra?

Off topic: Noen som har spilt Viewtiful joe forresten? Er det gøy? :D

Tror ikke det er få som liker WW celshading, den er meget bra utført og komplimenterer spillet fullt ut. Jeg har også prøvd Viewtiful Joe, og jeg kan med hånden på hjertet si at spillet er verd pengene om man er lit retro fan. Spillet er litt blanding av Double Dragon spillene fra slutten av 80 tallet, litt Final Fight og sveiset sammen med en nydelig tegneserie stil. Dette spillet benytter seg også av cell shading, og også her fungerer det meget godt.

Lenke til kommentar

Jeg anser fremdeles Zelda Oot som det beste spillet jeg noen gang har spilt, og WW er ikke mye dårligere. Grunnen til at jeg likte Oot bedre var at jeg aldri hadde sett noe lignende. Jeg fikk rett og slett en mye bedre følelse når jeg spilte det.

 

Jeg synes fremdeles at WW fortjener denne tittelen, og det er _absolutt_ verdt pengene. Holder på å runne det for 2. gang nå:]

Lenke til kommentar
Jeg har en gamecube med begge game of the year spillene (zelda og metroid) og må si at jeg synes de begge er nokså kjedelige i mine øyne.

Zelda var bra lagd og morsomt i starten men så ble jeg fort lei, og metroid var veldig frustrerende til tider.

Beklager dennis, men du høres ikke ut som noen ekte Gamecube Gamer. Jeg har runda Tww 3 ganger og er ennå ikke lei. :roll:

 

----P4 3ghz 512ddr Ati9800Pro Uedition 256----

 

----Yamaha R1 1000cc Enjoy the rush----

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...