Gå til innhold

– Å tro at man kan ta en master og så "stå stille" i femten år etter det, er helt urealistisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den artikkelen skjønte jeg ingenting av. Mye rare ord og formuleringer som ikke førte noe steds hen. Alt jeg forstår er at det er jo liten vits i å investere så mye tid, innsats og penger i en masterutdannelse hvis det ikke resulterer i en fast, trygg jobb etterpå. Må drive og bruke fritiden resten av livet på å ta kurs og etterutdannelser bare for å beholde jobben. Det kommer ingen til å gidde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
1 hour ago, Taurean said:

Den artikkelen skjønte jeg ingenting av. Mye rare ord og formuleringer som ikke førte noe steds hen. Alt jeg forstår er at det er jo liten vits i å investere så mye tid, innsats og penger i en masterutdannelse hvis det ikke resulterer i en fast, trygg jobb etterpå. Må drive og bruke fritiden resten av livet på å ta kurs og etterutdannelser bare for å beholde jobben. Det kommer ingen til å gidde.

Tja, er vel kanskje motsatt. Tror du noen virkelig har lyst til å sitte fast rent intellektuelt i 30-40 år? Håper at de som har tatt en mastergrad faktisk liker å lære nye ting og ser på dette som noe positivt heller enn negativt.

Nå skal det sies at det finnes mange dårlige kurs, og mange kurs som kun er laget for at kursholderen skal tjene penger, men det finnes også mange gode tilbud der ute. 

Lenke til kommentar
PingEnt skrev (1 time siden):

Tja, er vel kanskje motsatt. Tror du noen virkelig har lyst til å sitte fast rent intellektuelt i 30-40 år? Håper at de som har tatt en mastergrad faktisk liker å lære nye ting og ser på dette som noe positivt heller enn negativt.

Nå skal det sies at det finnes mange dårlige kurs, og mange kurs som kun er laget for at kursholderen skal tjene penger, men det finnes også mange gode tilbud der ute. 

Du skjønte sikkert at dét ikke var hva artikkelen dreide seg om. Det dreide seg om at arbeidsmarkedet blir mer flytende, eller at de med penger og makt vil at det skal være mest mulig flytende, for at fattige og middelklasse ikke skal få for nye makt. De som har en lidenskap i livet, velger jeg å tro vil holde på den lidenskapen lengst mulig. Det finnes alltid flere grener innenfor et generelt å utvikle seg i, hvis man vil. Bli kursholder, inspirator, motivator etc. Total hendelse i arbeidslivet kan sikkert skje noen, og er sikkert sunt for noen, men ikke for majoriteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...