Gå til innhold

Klokking av skjermkort, skumle saker!

Anathema

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brrr!

Hadde en litt "skummel" opplevelse her !

Jeg ble "inspirert" til å klokke skjermkortet mitt, et asus geforce4 ti4200 av denne guiden: quide

så jeg gjorde som det stod å klokket 10 og 10 mhz uten artifakts og testet i 3dmarks01... så tenkte jeg at jeg skulle sjekke hvordan tempen var ved å kjenne på kjøleren min...(mulig jeg er helt på jordet her :p ) Den var gloheit! brant meg skikkelig!

Er dette normalt ved skjermkortoverklokking? :scared:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er ikke uvanlig nei. Det viser ihvertfall at kjøleribben virker som den skal (få mest mulig varme bort fra GPU) Hvordan er det med kjøling ellers i kabinettet ditt? Hvis du har få eller ingen vifter blir varmen lettere "stengt" inne og alle komponentene blir varmere

Endret av Spaz
Skrevet
Hva er Artifacts???? Ikke helt inne i det!!

Firkanter og sånn av andre farver enn de som egentlig skal være der. Du vet hva det er nå du ser det.

PS! Hvorfor må alle de ******* innleggene dine ha så jækla mange !!!!! og ?????? ?

Skrevet

lukter litt spam av dine 151 innlegg :roll: bare klokk skjermkortet ditt til skjerm bildet går i luften da vet du sikkert hva artifacts er !!!!!! :cool:

Skrevet (endret)

Hehe! Jo jeg må det! :p Er det noe ****** ****** i ****** ******! galt i det for ******!??

Jeg har klokket det en gang ******* mye! Skjermen slo seg ****** i ****** meg seg av!!!

Endret av neon123
Skrevet (endret)

hvorfor skal alle noobene begyne på ok.no?

hadde ikke hardware.no vært en mer passende side?

jeg synes det. ok.no er for mer avanserte brukere.

lær dere litt mer før dere kommer hit og spammer!

edit: er jo bra at du lærer neon, men hva med å lære litt selv?

kanskje overklokking ikke er helt for deg? og med tanke på maskina du har, så bekrefter jeg mitt eget utsagn. dell maskiner er umulige å overklokke.. :p

(som i: ikke mulig) anngående psu'n, så er de som følger med ferdig pc'er helt utrolig rævva!

men hvis du vil ha et tips: finn\kjøp deg en gammal maskin, en 200-300 mhz som du skrur opp og igjen, mekker den helt i biter, så setter du drittet sammen igjen! det er god læring vettu.

er like gammel som deg, men ligger lysår forran deg i pc kunnskap, så ta mitt tips.

edit: skrileifer

Endret av el_diablo_21
Skrevet
hvorfor skal alle noobene begyne på ok.no?

hadde ikke hardware.no vært en mer passende side?

jeg synes det. ok.no er for mer avanserte brukere.

lær dere litt mer før dere kommer hit og spammer!

edit: er jo bra at du lærer neon, men hva med å lære litt selv?

kanskje overklokking ikke er helt for deg? og med tanke på maskina du har, så bekrefter jeg mitt eget utsagn. dell maskiner er umulige å overklokke.. :p

(som i: ikke mulig) anngående psu'n, så er de som følger med ferdig pc'er helt utrolig rævva!

men hvis du vil ha et tips: finn\kjøp deg en gammal maskin, en 200-300 mhz som du skrur opp og igjen, mekker den helt i biter, så setter du drittet sammen igjen! det er god læring vettu.

er like gammel som deg, men ligger lysår forran deg i pc kunnskap, så ta mitt tips.

edit: skrileifer

Amen.

Skrevet (endret)

Artifacs er små prikker/streker som kommer når du har overklokket for mye! Ro deg ned med spørsmål og heller les litt guider osv

Jerix: Mitt skjermkort er gloheit. Ikke bare på kjøleren, men hele kortet er glovarmt.Kanskje derfor det tok fyr en gang :xmas: (Har Gainward ti4200)

Endret av FrenChie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...