eiriksen Skrevet 28. desember 2003 Skrevet 28. desember 2003 Skulle gjerne hatt et par programmer som sjekker at mitt hardware er som det skal og ikke er ødelagt, disse må være windows baserte og ikke avhengige av floppy. Siden pcen min fryser seg helt ved litt krevende applikasjoner begynner jeg å lure på om noe er ødelagt. Det hende like etter at jeg hadde et mislykket forsøk på å bytte ram, kan si det sånn at jeg ikke var klar over at jeg pørvde å dytt SIMM brikker inn i et hk som bare klarer DIMM. Jeg kjørrte memtest i dag, det windows baserte, den kjørte i en-to timer og fant ingen error. Altså da vet jeg at minne brikkene ikke er ødelagte. Men jeg vil gjerne ha et annet program så jeg har bevist det dobbelt opp for meg. 'Annet hardware jeg vil ha sjekket er CPU, harddisk, grafikkort og hovedkort om det er mulig.
IceCool Skrevet 28. desember 2003 Skrevet 28. desember 2003 Lite RAM og veldig lite harddisk plass er nok hardware "feilene" som kan nevnes ved kræsj av krevende programmer. Ellers så er det nok noe software bugs som kødder med deg og det er værre å finne ut av. må nesten bare kjøre på med fresh install av alt på PC'en å se om det fortsetter. Du merker jo fort om noe hardware er ødelagt ved ren bruk, men det virker som om at det skjer ved større operasjoner hvis jeg ikke tar helt feil.
eiriksen Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Skrevet 28. desember 2003 Lite RAM og veldig lite harddisk plass er nok hardware "feilene" som kan nevnes ved kræsj av krevende programmer. Ellers så er det nok noe software bugs som kødder med deg og det er værre å finne ut av. må nesten bare kjøre på med fresh install av alt på PC'en å se om det fortsetter. Du merker jo fort om noe hardware er ødelagt ved ren bruk, men det virker som om at det skjer ved større operasjoner hvis jeg ikke tar helt feil. Vel, det merkelige er jo at det begynte sånn plutselig forigår. Tviler på at det er liten plass, for jeg har klart spillet med mindre plass. Nå er det 1 gb ledig på c hvor windows er innstallert og 7 gb hvor programmer er innstallert. Jeg har en 256 mb SDRAM brikke, kanskje litt lite og dårlig, men den har funket i 3-4 år. Men er det noen som vet om noen slike programmer?
eiriksen Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Skrevet 28. desember 2003 SiSoft Sandra3dmark PCmark etc. Er ikke det mer Benchmark da? Ihvertfall 3DMark
Loomy Skrevet 29. desember 2003 Skrevet 29. desember 2003 Jo, 3dmark er vel bare benchmark. Men de andre, spesielt SiSoft Sandra kan kjøre krevende tester av det meste og kommer med kurante feilmeldinger dersom noe av det ikke fungerer som det skal.
benzedrine Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 (endret) Prøv BurnIn-programmet (gratis i 30 grader) - har selv hatt det en stund nå og funker flott....Jeg testet min "nye" laptop og fikk bevist at lydkortet ikke var 100% (kunne ikke kjøre midi-sekvens eller fil). Har du problem, eller tror du har problem med ram, så kjører den flere cycles for å stressteste.... Igjen prøv den ut! http://passmark.com/products/bit.htm Endret 7. januar 2004 av benzedrine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå