Gå til innhold

Arctic Cooling VGA Silencer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det ikke minnekjøling på det monsteret? har du noe å annbefale da? Skal overklokke mye men har ikke penger til vannkjøling

Nei, den kjøler ikke minne, men det er nok plass til å plassere noen lave kjølerribber under kjøleren. Selv bruker jeg bare noen kjølere i kobber som kunn sitter bak, kostet kun 15kr stk på microplex, klarer 371 på minnet med disse.

Lenke til kommentar
er det ikke minnekjøling på det monsteret? har du noe å annbefale da? Skal overklokke mye men har ikke penger til vannkjøling

Nei, den kjøler ikke minne, men det er nok plass til å plassere noen lave kjølerribber under kjøleren. Selv bruker jeg bare noen kjølere i kobber som kunn sitter bak, kostet kun 15kr stk på microplex, klarer 371 på minnet med disse.

Hva klarer du på GPU med denne? Jeg har den, men får artifacts på alt over 430. Minnet kjører jeg på 385 uten noen form for ekstra kjøling.

Lenke til kommentar
EviLEddiE : det var da jeg så på den workloggen din jeg ble usikker:D trodde det var ett eller annet monster men den ser effektiv ut ja:D

 

AJ : Så på de kjølerne ja men følger det med noe festetape eller lim eller må jeg kjøpe artic silver termisk lim?

Det er festetape eller hva det nå heter på kjøleribbene når du får de, så det er bare å rive av det ytterste laget og klemme de på plass. Men det er nok bedre med termetisk, bruker kun tapen nå, men skal få kjøpt noe bedre så kan det forhåpentligvis klokkes litt lengre :D

Lenke til kommentar
er det ikke minnekjøling på det monsteret? har du noe å annbefale da? Skal overklokke mye men har ikke penger til vannkjøling

Nei, den kjøler ikke minne, men det er nok plass til å plassere noen lave kjølerribber under kjøleren. Selv bruker jeg bare noen kjølere i kobber som kunn sitter bak, kostet kun 15kr stk på microplex, klarer 371 på minnet med disse.

Hva klarer du på GPU med denne? Jeg har den, men får artifacts på alt over 430. Minnet kjører jeg på 385 uten noen form for ekstra kjøling.

Jeg klarer 432-438 på GPU når jeg bruker AS3, med den kjølepastaen som følger med klarer jeg knappe 430. God klokk på minnet foresten har du god gjennomstrømming i kabinettet?

Lenke til kommentar
er det ikke minnekjøling på det monsteret? har du noe å annbefale da? Skal overklokke mye men har ikke penger til vannkjøling

Nei, den kjøler ikke minne, men det er nok plass til å plassere noen lave kjølerribber under kjøleren. Selv bruker jeg bare noen kjølere i kobber som kunn sitter bak, kostet kun 15kr stk på microplex, klarer 371 på minnet med disse.

Hva klarer du på GPU med denne? Jeg har den, men får artifacts på alt over 430. Minnet kjører jeg på 385 uten noen form for ekstra kjøling.

Jeg klarer 432-438 på GPU når jeg bruker AS3, med den kjølepastaen som følger med klarer jeg knappe 430. God klokk på minnet foresten har du god gjennomstrømming i kabinettet?

Har 2 papst 12db vifter; en i front (inn) og en bak (ut), i tillegg til psu som hjelper til. Har AS5 på gpu, men får fremdeles artifacts under spilling på >430. Ikke mye, men nok til at det irriterer.

 

Har du tatt av shim'en på gpu? Hadde håpet på litt bedre kjøling... :ermm:

Lenke til kommentar
er det ikke minnekjøling på det monsteret? har du noe å annbefale da? Skal overklokke mye men har ikke penger til vannkjøling

Nei, den kjøler ikke minne, men det er nok plass til å plassere noen lave kjølerribber under kjøleren. Selv bruker jeg bare noen kjølere i kobber som kunn sitter bak, kostet kun 15kr stk på microplex, klarer 371 på minnet med disse.

Hva klarer du på GPU med denne? Jeg har den, men får artifacts på alt over 430. Minnet kjører jeg på 385 uten noen form for ekstra kjøling.

Jeg klarer 432-438 på GPU når jeg bruker AS3, med den kjølepastaen som følger med klarer jeg knappe 430. God klokk på minnet foresten har du god gjennomstrømming i kabinettet?

Har 2 papst 12db vifter; en i front (inn) og en bak (ut), i tillegg til psu som hjelper til. Har AS5 på gpu, men får fremdeles artifacts under spilling på >430. Ikke mye, men nok til at det irriterer.

 

Har du tatt av shim'en på gpu? Hadde håpet på litt bedre kjøling... :ermm:

Det kan være at den sitter litt skeivt på, prøv å montere den på ny hvis du har en mistanke om at sen ikke sitter som den skal. Kan også være kjøleren som er litt ugjevn under, ser det på kjølepastaen på min når jeg tar den av at den er noe av GPU som ikke får god nok kontakt. Prøvde å slipe den under, men jeg kom ikke noe høyere av den grunn. Har ikke tatt av shimsen, tror dere at det gi mye bedre kjøling? Noen som har prøvd dette med luftkjøling?

Lenke til kommentar
Det skal gi bedre kjøling og ta av shimsen men er det ikke stor risiko for at du ødelegger gpu`en da? det er jo et svært monster på den!

Såklart er det større sjangs for å ødelegge GPU, men jeg tror det går helt greit hvis du monterer kjøleren forsiktig. Ikke skru helt stramt på ei side først men litt og litt slik GPU vil få presset oppå, og ikke på ei side.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Langt om lenge, og etter å ha prøvd alle andre alternativer, bestemte jeg meg for å fjerne shimen.

 

Kjøpte noen Gilette barberblad (the best a man can get :thumbs: , det var det eneste som var bøyelig nok, samtidig som det var tynt nok), og lirket det inn mellom shimen og gpuen på alle 4 hjørnene til den kom av (forsiktig så du ikke legger for mye kraft bak. Om den da plutselig glipper kan du kappe transistorene (eller hva det heter) på gpuen ;) ).

 

La på ett tynt lag med AS5 og skrudde den på igjen. Da ble det andre boller! :woot: Kjører det i skrivende stund på 460, men da med litt artifacts om jeg presser kortet. Må vel sette meg ned i kveld og finne "the sweet spot".

 

Alt i alt, det var verdt det!

 

EDIT: Typos :whistle:

Endret av j0sh
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har også PC 9800pro med vga-silencer men får ikke core-clock høyere en 412MHz før det dukker opp artifacts... :( :(

..MEN, på minne derimot :p klokker lett opp til 390Mhz uten noe som helst kjøling og uten noe som kan kalles artifacts!

 

Jeg har ikke fjernet shimen så tror det blir det neste, siden alle klarer mer en meg så må det nesten være problemet..

 

hf :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...