Gå til innhold

Rart Problem?!


sun360

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å få et meget rart problem med pc'en min!

 

Altså den siste tiden har den begynt å låse seg når jeg kjører 3dmark 200X! Jeg har egentlig ikke forandret noe på en god stund ( merke, systemet mitt er overklokket , men jeg har prøvd å klokke det ned og til og med underklokke d !!!)

Når den låser seg (som den nå gjør hver gang på et helt tilfeldig sted) så skjer 1 av 3 mulige ting: :scared:

1 . Den låser seg og ingenting skjer jeg må reboote systemet så funker det greit

 

Eller

 

2. Den låser seg og etter 5 - 10 sek. så kommer jeg ilt desktopen som har en oppløsning på 256 X 3xx 16 farger og der står det et eller annet om at Windows har opplevd en kritisk feil og for å gjenvinne alle funksjoner så må jeg reboote. ( Eksakte teksten husker jeg ikke!!) ( jeg tror at den nevner også nevner noe om ddx.dll eller dx eller 3dx har bla bla bla.... jeg tror at den indikerer på drv. til 3dkortet)

 

eller

 

3. Kortet låser seg og etter 5 - 10 sek. så få jeg en hel del vannrette streker på skjermen ( jeg vet jeg er på desktoppen siden jeg kan se noen små bevegelser når jeg dytter musa rundt). Strekene er en blanding av "snø" ( tenke dårlig signal på tv'en din...!) og farger!! ( snø -> farger--> snø-->farger osv) Her må jeg også (selvfølgelig) reboote! :no:

 

Mitt oppsett :

 

Abit Kr7a- Raid

Amd 2400+ @ 2600 ( 2130mhz) (den kan gå lenger men akkurat nå så....)

895 mb ram PC2100

Ati R 8500 ( core 290/ mem 280)

osv......

 

Har prøvd både Catalyst 3,2 og 3,10 (brukte drv. cleaner mellom hver installasjon)

Nyeste 4in1 drv.

Som sagt jeg har klokket ned og til og med underklokket uten at det hjelp i det hele tatt!!!! :(

 

Den ble litt lang....! :blush:

Mange takk på forhånd!!! :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som en test ville jeg nappa ut all ram untatt 512mb brikka, og sett om problemet forsvinner. Gjør det ikke det ville jeg flytta brikka til en annen bank og prøvd igjen.

Funka ikke det heller ville jeg prøvd det samme med bare 256 birkka.

 

Feilen kan jo være så enkel som at du har klart å føkke opp ram-timing-instillingene når du har klokka opp og ned gjentatte ganger. Sett alle timing instillinger tilbake til default. Sett også CPU hastigheten til default.

Lenke til kommentar
Har satt all timingsene til default!

Vet noen om et bre diagnostic programm ( bortsett fra memtest 86 m skjønte ikke EN dritt....!!!  :no: )

Windows memory diagnostic (Doc memory eller Memtest 86 gjør trolig samme nytten)

Det som er fint med desse progr. er at de kjører fra diskett, og ikke crasher maskinen ved feil. Hva desse forskjellige testene betyr er det vel ikke mange som vet. Hovedsaken er at maskinen (testen ) kan gå i timevis (gjerne et døgn), og at man ikke får feil. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg kjørte memtest 86 og fikk feil ved test 5 uansett kombinasjon av ram plassering ?? Det som er rart er at testen blir aldri fullført ( den hopper fra 89 % til 98 % og da blir det registrert rund 115 000 errors) uansett kombinasjon!!!!! :angry:

Jeg har kjørt 3dmark 2001 SE i ca. 1 time uten noen problemer ( har også spillt en del :roll: ) , men jeg merka til at vifta på 3dkortet har svikta helt (mer eller mindre) :scared: !! Ja ja har bestilt nytt 3dkort skal få det om en dag eller 3 ( tror jeg ,hmmm?)

Mange takk for all infoen så langt !
Forresten hvor finner jeg Windows mem. diag ??
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...