Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sliter om dagen.. Psykolog?


Gjest 5c849...948

Anbefalte innlegg

Gjest 5c849...948

Jeg sliter litt om dagen, eller jeg har egentlig hatt det litt kjipt de siste 4 årene. Det startet med en rusutløst psykose. Jeg ble henvist til dps etter dette. Hovedproblemet jeg har sliti med er at jeg mangler livsgnist og motivasjon. Men dette ble sakte men sikkert bedre når jeg gikk til dps. Frem til jeg følte meg "okei" og da avsluttet jeg behandlingen. Dette var ifjor sommer. 

Rus for min del startet vel som for de fleste med at det var spennende, gøy og morro, men nå har det vel blitt mer en ond sirkel og en virkelighetsflukt. Og nå har jeg tilslutt kommet til et punkt der jeg ikke er sikker på om det er rusen eller livet mitt i seg selv som gjør at jeg ikke har det så bra. Jeg har alltid sliti på kjærlighetsfronten men for ca 1 år siden forelsket jeg meg i en jente, samt at jeg fikk meg ett vennenettverk jeg var fornøyd med. Jeg var rett og slett tilfreds med hvordan hverdagen min var og følte meg genuint bra for første gang på lenge. 

Men som det alltid gjør for min del så skjærte det seg og jeg endte opp som jeg alltid gjør ulykkelig forelsket. Jeg føler jeg har kommet meg greit over denne jenta, men følelsen av og nok en gang ikke strekke til stikker dypere, da dette har vært en gjenganger i hele mitt liv. Derfor er jeg litt tilbake der at hverdagen bare er et evig tidsfordriv og motivasjon og livsgnist er ikke helt på plass igjen.. Jeg klarer liksom ikke finne så mye glede i normale ting som og se en film eller henge med venner fordi jeg konstant tenker over hvordan jeg skal "fikse" livet mitt. 

Rusbruken min har blitt bedre, men jeg sliter jo fortsatt med det jeg beskrev over.. Jeg fikk nå før jeg skrev denne tråden plutselig et innfall om at jeg kanskje burde oppsøke psykolog. Men jeg aner ikke hvordan jeg går frem for dette. Etter psykosen havnet jeg automatisk på dps, men den plassen har jeg nok mistet nå.. Tror jeg hadde hatt godt av å snakke med noen profesjonelle da jeg er ganske flink til å grave meg ned i mine egne tanker på egenhånd. 

Anonymous poster hash: 5c849...948

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det syns jeg hørtes lurt ut, psykologen gir deg masse nyttige verktøy når ting ikke er 100%.

Er du uheldig kan det være lang ventetid, så jeg ville ha oppsøkt fastlegen først.

Fastlegene er ett veldig godt sted å starte, selv om du allerede har vært innom dps, og kan da henvise deg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...