Gå til innhold

Sonos og TV-høyttalere ute av synk


Anbefalte innlegg

Hei,

Skaffet meg nylig et par Sonos One høyttalere som jeg hadde håpet skulle spille fint sammen med høyttalerene jeg har koblet til TVen, men så enkelt var det ikke. TV-høyttalerne er et par gulvhøyttalere koblet til AppleTV via en gammel receiver, og planen var å streame lyd til Sonos + TV-høyttalere via AirPlay 2. Problemet er at lyden er akkurat nok ute av synk til at det ikke går an å høre på. Antar det er receiver/TV/appleTV som bruker litt lenger tid på å prosessere lyden enn Sonosene.

Snakket litt med en fyr i HiFi-klubben som mente jeg ville få akkurat samme problem selv om jeg skaffet meg Sonos Port...

Er det noen som helst mulighet til å få synkronisert lyd på tvers av TV-høyttalerne og Sonosene? Kan det hjelpe å f.eks skaffe ny receiver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ferdizz skrev (På 18.12.2019 den 11.14):

Hei,

Skaffet meg nylig et par Sonos One høyttalere som jeg hadde håpet skulle spille fint sammen med høyttalerene jeg har koblet til TVen, men så enkelt var det ikke. TV-høyttalerne er et par gulvhøyttalere koblet til AppleTV via en gammel receiver, og planen var å streame lyd til Sonos + TV-høyttalere via AirPlay 2. Problemet er at lyden er akkurat nok ute av synk til at det ikke går an å høre på. Antar det er receiver/TV/appleTV som bruker litt lenger tid på å prosessere lyden enn Sonosene.

Snakket litt med en fyr i HiFi-klubben som mente jeg ville få akkurat samme problem selv om jeg skaffet meg Sonos Port...

Er det noen som helst mulighet til å få synkronisert lyd på tvers av TV-høyttalerne og Sonosene? Kan det hjelpe å f.eks skaffe ny receiver

Du sier ikke hvilken Receiver du har?

Ofte så har Receiver now som heter LIPSYNC, eller time delay, som hjelper mot dette, jeg mener å huske at Apple tv har dette også.

Du finner sånt i innstillingene/menyer.

Last ned manualer på nett om du ikke har det og sjekk spesielt for lipsync eller time delay.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...