Gå til innhold

Bestilling fra statene


Anbefalte innlegg

Med de enorme prisforskjellen det er fra USA til Norge, kommer jeg til å prøve kjøpe kamera "over there", enten det blir Sony 828 eller EOS 300D m/div optikk.

 

Hvordan har bestilling fra statene fungert for dere her i forumet som har forsøkt dette? Er det B&H og Ritz som er best?

 

Har jeg forstått det riktig hvis det bare er å legge til 24% moms og frakt på prisen butikkene opererer med, eller kommer det andre avgifter i tillegg?

 

Hva med garantier? Gjelder de her i Norge?

 

På forhånd takk for hjelpa :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs om det er så mye og spare....har selv importert fra USA og lært på den "harde" måten. Regnestykket ditt blir omtrent som følger :

 

Kjøpspris USA

+ norsk MVA

+ gebyr til fraktleverandør for plunderet med å behandle MVA for deg ca. 150,-

( gjelder i alle fall UPS )

= det du betaler

 

Garantien gjelder ikke i Norge. Om noen få hundrelapper i besparelse forsvarer det å ikke sitte med noen form for garanti er opp til hver å en å ta stilling til. Jeg gjør neppe det igjen....

 

Har lest i foraet her at noen mener de har gjort et scoop, vel dem om det.... Regnestykket taler for seg selv.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er vel mer enn noen hundrelapper det er snakk om her?

 

Eks. på pris hos B&H i statene inkludert mva:

 

Canon 300D med kitlinse 18-55mm (kr. 8300.-), Canon EF 75-300mm IS (kr. 3200.-), Scandisk Ultra II compactflash 256 mb (kr. 600.-)

 

Sum kr. 12100.-, i tillegg kommer frakt på rundt 400 kr(ifølge B&H)

 

Samme regnestykke hos billigste webshop her hjemme:

 

Canon 300D med kitlinse 18-55mm (kr. 9600.-), Canon EF 75-300mm IS (kr. 5500.-), Scandisk Ultra II compactflash 256 mb (kr. 1000.-)

 

Sum kr. 16100.- pluss frakt på rundt 200 kr

 

Hvis man i tillegg kjenner noen som skal til statene og tar sjansen på å ta det med tilbake gjennom tollen vil samme pakke komme på kr. 9800.-. Da begynner vi å nærme oss halv pris...

 

Men så er det jo det med internasjonal garanti. Mener å huske at det er nevnt tidligere her i forumet at dette fulgte med, men er ikke sikker.

 

Hvis noen har tilleggsopplysninger som bekrefter/avkrefter min info tar jeg den imot med stor takk :yes:

Lenke til kommentar

Jeg skal selve kjope meg ett kamera, Canon A60 ifra USA, men det er jo ett litt billigere kamera.. Koster jo under 2000 i norge. Men sparer fortsatt 800 kr.. og da skal jeg kjope ett minnekort også.

 

Kan sjekke hva slags garantiordninger som gjelder når jeg får kamera mitt, men det tar nok desverre rundt en måned til... Får ikke penger og bestillt for den 7. januar, plus at jeg må vente litt for det blir fraktet over fra usa og til norge :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Er det kjente merker(Minolta,Nikkon etc etc)så er ikke garanti noe problem lenger.

Men laddere og diverse er på 110v og ikke det samme som norge. Hvis du ikke allerede har konverter fra 110 til 220 koster dette også noen kroner.

 

Så på billigere produkter sparer du svært lite, men på de dyrere er det fort mange kroner å spare.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt både kamera med objektiv fra B&H (300D + 18-55mm). Det ble sendt med US Mail. Det var det ikke noe gebyr fra posten, utover det jeg betalte for frakt hos B&H.

 

Har også bestilt et Sigma 24-135 fra samme butikk med UPS. Har enda ikke fått momsregning derfra, men objektivet kom like før Jul.

 

Men mine erfaringer er så langt bare positive. Er veldig fornøyd med alt jeg har mottatt, og ikke minst forsendelsen går utrolig raskt (særlig med UPS). Alt har vært pakket utrolig godt og sikkert.

 

Alt i alt blir det en del å spare + i USA har de kameraet på lager. De som skulle være så heldige å ha kameraet på lager (med 18-55) tar jo som regel 11.500. Når man da får kameraet for 9.100,-kr (alt inklusive med US Mail), så skjønner man fort at det er noe å "hente" ved å bestille fra USA.

 

NB: Har ikke prøvd reklamsjon i butikken, og håper jeg ikke trenger det heller :-)

 

Nå er blits (420) også bestilt i samme pakken som kameraet til en kamerat.

Lenke til kommentar
Men laddere og diverse er på 110v og ikke det samme som norge. Hvis du ikke allerede har konverter fra 110 til 220 koster dette også noen kroner.

 

Lader til Canon 300D var ikke noe problem. Den takler 110-220 volt. Det betyr at man kan klippe av ledningen og sette på vanlig kontakt (koster vel 15,-kr). Eller man kan sette på en konverter (koster 30,-kr).

 

Jeg fant en ledning jeg hadde til en gammel "norsk" kassettspiller den passet rett inn i laderen. Da slapp jeg å gjøre noe med kontakten (sparte 15-30,-kr :-) )

 

Ladern til Canon består at to deler lader + ledning som er separate. Og de plugges sammen med standard kontakter (samme som er på de fleste kassettspillere/barbermaskiner osv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...