Gå til innhold

Ixus 400


Anbefalte innlegg

Eg kjøpte meg eit ixus 400 i oktober, har tatt ca 500 bilder, og det har fått sånn passe behandling.

 

Eg la merke til at det er ein "ristelyd" i det no, høyres ut som ein liten del er laust inni. Men eg veit ikkje om det har vore sånn alletider eller det har vorte sånn no?

 

Eg la også merke til at det er ein slags klikkelyd når eg skifta frå visning til kameramodus, men regnar med at den skal vere der?

 

Kameraet funkar heilt perfekt, men eg vart berre litt bekymra når eg merka den lyden ved risting. Er det nokon som veit noko om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg la merke til at det er ein "ristelyd" i det no, høyres ut som ein liten del er laust inni. Men eg veit ikkje om det har vore sånn alletider eller det har vorte sånn no?

 

Eg la også merke til at det er ein slags klikkelyd når eg skifta frå visning til kameramodus, men regnar med at den skal vere der?

Hei!

Håper og tror jeg kan berolige deg nå:

Jeg var bekymret for det samme! (Med canonS45) Men regner med det gjelder ixusen også:

Kameraet ditt har vel automatisk bilderotasjon? Tror isåfall at det er en liten "kule" som forteller kameraet om det står på høykant eller vanlig. (Som lager ristelyden)

 

Klikkelyden når du skifter modus: Se inni linsen når du skifter. Hos meg er det en svak lyd, og jeg kan se at noe "skjer" inne i linsen. Den lukker seg eller noe.

Tror du slipper å bekymre deg :)

 

Mvh Jan Ove

Endret av Jove
Lenke til kommentar

Er på min ixus 400 nr 2 nå og begge har hatt denne lyden når du rister på det. Er som Jove sier sensoren som registrerer hvordan du holder det.

 

Klikkelyden er også normal. Du vil også av og til høre en klikkelyd når kamera står i record mode og lys forholdene forandrer seg eller noe lignende.

 

Bare vær forsiktig så du ikke mister kameraet ditt i bakken. Det er det visst ikke spesielt glad i, og reparasjonen er dyr... ;)

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg et ixus 400 til jul. Er veldig fornøyd med kameraet, men har lagt merke til at det blir mye røde øyne. Disse er det ikke noe problem å fjerne, men jeg vil gjerne høre om dere andre eiere har det samme problemet? Jeg hører også noen slags klikkelyder når jeg zoomer, er dette normalt?

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt meg et ixus 400 til jul. Er veldig fornøyd med kameraet, men har lagt merke til at det blir mye røde øyne. Disse er det ikke noe problem å fjerne, men jeg vil gjerne høre om dere andre eiere har det samme problemet? Jeg hører også noen slags klikkelyder når jeg zoomer, er dette normalt?

På grunn av at blitzen sitter såpass nærme objektivet, får Ixus 400 røde øyne når det tar bilder i innebelysning eller i svakt lys. Dette gjelder de fleste kompakte digitale, men noen har blitzen lenger unna objektivet, noe som reduserer røde øyne. Altså, jo lengre blitzen er unna objektivet, jo mindre røde øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...