Gå til innhold

En nybegynner trenger litt hjelp med overføring


Anbefalte innlegg

Hei ! Jeg er ganske grønn på dette området så jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg !?? Har lånt et Panasonic NV-DS38 som jeg hat tatt noen jule filmer med.

Nå skulle jeg gjerne hatt disse over til Pc´en min får redigering.

 

Det jeg lurer på er hvilke porter/inganger på pc´en som jeg trenger og hvilke kabler som jeg må bruke .....

?? Har alt av programmer og hardware så jeg trenger bare vite hvilke inganger og kabler som jeg må bruke !

 

Takker og bukker for all hjelp ! - God jul videre !

Raymond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har 2 muligheter:

 

1. Digitalt

Hvis du vil overføre det digitalt så må du ha en Firewire-port (IEEE1394) på PC'en og en kabel med mini plugg i ene enden og vanlig plugg i den andre. Mini-pluggen går i kameraet og den andre i pc'en (passer bare ett sted uansett).

 

De fleste nyere hovedkort idag har firewire innebygget, hvis ikke så må du skaffe deg et Firewire-kort, eller hvis du har et Creative Audigy lydkort så er det Firewire på dette.

 

2. Analogt

Dette gir selvfølgelig mye dårligere kvalitet. Man bruker da bare en vanlig koax-kabel fra Video-out porten på kameraet og til video inn- porten på skjermkortet.

Dette krever selvfølgelig at skjermkortet har video-inn, noe det bare er vanlig å finne på ganske dyre kort.

Lenke til kommentar

@megaray

 

Jeg kjøpte et Tekram IE1394 Firewire kort hos en dataforretning som ikke er blant de billigste , og der betalte jeg ca400kr.

 

Innholdet i pakken var:

 

1.Firewire PCI kort med 3 porter.

2.En CD med Pinnacle Studio 8 "LE=light edition"

3.En firewire kabel av rett type til å koble til kamera med.

 

Kortet har fungert helt problemfritt hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...