Gå til innhold

JEG SKAL KØBE DIGITALKAMERA..ER I TVIVL


Anbefalte innlegg

Jeg er fra Danmark og prøver at finde et ordentligt digitalkamera. Jeg har været inde og søge på mange sites, men er meget i tvivl. Jeg er meget interesseret i Fuji Finepix S5000 og S7000 og KODAK EasyShare DX6490 ND. ER der nogen der kender disse eller kan give nogle fif?

 

Ditte (Danmark)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

O.K. får gjøre et framstøt for mitt nyervervede S5000! Dette er svært enkelt i bruk, og samtidig kan du gjøre det "vanskeligere" ved å benytte alle de manuelle instillingene etter hvert som kravene stilles høyere. Rimelig er det også blitt, Kr. 3.500- på enkelte nettbutikker. 10 x zomm er jo greit å ha med seg, men klarer du deg med 7x, så er nok S7000 med sine 6 megapix. et fetere kjøp, spesielt hvis lommeboka også er fetere..

Men alt i alt, er du villig til å "jobbe" litt med fokusen og har en god skriver så får ihvertfall jeg de resultatene som jeg ønsket av kameraet.

Syns faktisk det er litt bedre enn den ellers så utmerkede omtalen her på Akamera...(bildekvalitet)

Det negative er at du MÅ kjøpe oppladbare batterier og lader separat (kjøp minimum 2000 milliampere, da kan du bruke det leeeeenge mellom hver lading).

:)

Lenke til kommentar

En test av DX6490 skulle vært ute her på Akamera.no, men jeg er litt forsinket. Dette kameraet har svært treg autofokus, og i utgangspunktet ville jeg foretrukket de to andre kameraene du nevner.

 

S5000 er et greit kamera, se test på Akamera.dk:

 

http://akamera.dk/art.php?artikkelid=3757

 

Men jeg tror nok at S7000 er i en litt annen klasse. Hvis du har råd, ville jeg helt klart valgt S7000 av de du nevner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...