Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er dette vettugt? Litt hjelp vær så snill..


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å bytte ut 2x12" Iridium kassa mi mot noe med litt mere trøkk.. 600wrms blei i minste laget fant jeg ut.

Jeg har en Audi A4 B6 2003 1.6L jeg "bygger" i .. :)

 

Det jeg tenkte å sette inn i stedene bak er en Skarr 2500 wrms forsterker koblet opp mot en Ground Zero GZHW 38SPL 15" (mener det er det den heter)

1500-2500 wrms med Max på 3500 watt.

 

Så mine spørsmål er:

1.) Hvor stor kabel .å jeg ha fra front til bak?

Der er nok svaret åpenbart 50mm2 men vil gjerne ha bekreftet at det er nødvendig..

 

2.) Siden jeg ikke har utført noe big 3/4 pga dynamo som er vrien å komme fram til, er det da ok å legge til et ekstra batteri bak, og i såfall hvor stor bør dette være med tanke på at jeg også må legge minst 200w i mere diskant pga grommere bass bak.. ??

 

3.) Om jeg bruker en distribusjon blokk bak, hvor tykk kabel må denne blokken dele kabelen til? Blir det for lite strøm på 20mm2?

Hvorfor må man ha så tykk kabel bak om man deler den til såpass mye mindre etter blokka??

Er det fordi kabelen skal være så kort som mulig så det er veldig lite spenningsfall den lille veien fra blokka å inn i forsterker??

 

4.) Holder det med kondensator eller er batteri "best bet?"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg veit jo ikke åssen dynamo det originalt sitter i den bilen men regner med det er typ 80-90A dynamo..

 

Setter stor pris på alle svar og tilbakemeldinger om dette er vettugt og om åssen dette går..

Blir jo bare synsing siden det er mange faktorer men ville nødig bruke masse penger og at det ikke funker :)

 

Takk takk til alle som gidder å lese og svare ^^

Lenke til kommentar

Hvor mye rister og skrangler det i ræva på Audi'n fra utsida når du drar på?

Desto mer lyd der, desto mer ræva dempa er bilen og du mister masse definisjon i spesielt bassområde.

Er ikke uten grunn til at svindyre hjemmehøyttalere veier det samme som en motorsykkel og har et kabinett som er sinnsykt stivt og dempet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte en feiit kasse på 110liter med trippel bafel i frem kant med generelt tykke plater da..

Men tilbake til spørsmålet..

Den er merksnodig stille i "ræva"

Litt på vindusviskeren men den teiper jeg bare fast for den har tatt kvelden uansett :p

 

Litt skrangling er helt ok, ikke noe i mot å dempe litt mere heller..

Men er faktisk veldig god demping originalt på denne..

Glemte og si at det er en Avant/stasjonsvogn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...