Gå til innhold

Galaxy Note 10+ banker iPhone i falltest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har vurdert lenge å kjøpe meg en Samsung Galaxy Note 10 så snart den kom ut på markedet, og jeg lurer på om det er noen som allerede har litt brukererfaring med den. Jeg lurer også på om hvordan den står opp mot Samsung galaxy S10. Jeg har aldri hatt en slik en selv, men har en kamerat som var svært fornøyd med en sånn en. 

Takk på forhånd!  :)  :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Til redaksjonen: Kan dere være litt mer kritiske når dere rapporterer slike falltester? Ett eksperiment er sjeldent nok til å avdekke noen reell forskjell, og det hender rett som det er at lik falltest gir forskjell utfall bare på grunn av tilfeldigheter / små naturlige variasjoner i både produksjon og fallparametere.

Det som hadde vært interessant, var om dere lagde en "metastudie" over alle falltestene på nett/YouTube. Det vil si, ta gjerne for dere to konkrete telefonmodeller som si iPhone Xs og Galaxy S10 (de bør gjerne ha vært på markedet en stund), og se igjennom alle videone som har blitt laget på disse. Noter dere "hvem som vant testen"** for hver video, og se til slutt om man kan trekke ut en statistisk signifikant konklusjon.

 

Dette hadde vært interessant journaliststoff!

 

** Akkurat hvordan dere vurderer dette må være litt opp til dere, men et eksempel ville vært at mobilen taper hvis den er "Første til å få sprekk i glasset, eller annen seriøs skade", eller  "Første mobil er ubrukelig eller skjermen er ødelagt"

 

Eventuelt hvis dere ikke finner nok videoer hvor begge blir testet samtidig, kan dere notere dere statistikk som "antall fall før skjermen sprakk" og "antall fall før skjermen/mobilen ble ødelagt/ubrukelig".

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Jeg har vurdert lenge å kjøpe meg en Samsung Galaxy Note 10 så snart den kom ut på markedet, og jeg lurer på om det er noen som allerede har litt brukererfaring med den. Jeg lurer også på om hvordan den står opp mot Samsung galaxy S10. Jeg har aldri hatt en slik en selv, men har en kamerat som var svært fornøyd med en sånn en. 

Takk på forhånd!  :)  :)

 

Trenger du penn? Hvis ikke kan du gå for S10.

Lenke til kommentar

Dette er etter min mening en meningsløs test som bygger sitt resultat på tilfeldigheter.Det står ingenting om hvor mange ganger telefonene er droppet annet enn at det ble droppet fra større og større høyder.En telefon som har vært i gulvet en gang er selvfølgelig svekket og resultatet vil mest sannsynlig vært andeledes om en ny telefon hadde vært testet i hvert forsøk.Personlig vil jeg aldri velge telefon ut i fra slike tester, men ut i fra hva jeg komfortabel med i daglig bruk.Så setter jeg på en skikkelig beskyttelse som tar seg av eventuelle fall som aldri for min del har vært høyere enn fra livet og ned og da har de telefonene jeg har hatt overlevd.Har hatt min Iphone X siden 2017 og den virker helt supert enda.Har byttet beskyttelsesglass en gang.Før det testet jeg ut en Samsung Galaxy men ble aldri komfortabel med brukergrensesnittet så gikk heldigvis tilbake til Iphone og her blir jeg

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...