Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen i spansk


Anbefalte innlegg

jeg strøk i spansk 2 år, så må ta eksamen til høsten.

 

Lurer på når på høsten det er, er det i august eller først i november?

 

Lurer også på beste måten å lære det nå i ferien. Jeg holder på med Duoling, men regner med  at det også er andre måter eller virkemiddler å lære det relativt rask.

 

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det betyr at du må ha både en muntlig og en skriftlig eksamen. Skriftlig eksamen er normalt en gang i løpet av november, og eksakt dato finner du på udir sine sider. Muntlig eksamen varierer og her er det ikke mulig å gi deg noe bedre svar enn å kontakte skolen du skal ta muntlig eksamen på.

 

Et godt tips for deg vil være å lære deg grunnleggende grammatikk godt, samtidig som du bruker duolingo for å utvide ordforrådet ditt. Jeg vil spesielt anbefale deg å lære bindeord og setningstartere, da dette vil gjøre språket ditt mye bedre, og her snakker vi ikke om så mange ord egentlig. Det kan også være én idé å lese noen spanske tekster, og hvis nivå II blir for vanskelig, kan du starte med nivå I.

 

En annen idé er også å prøve seg på noen eksamensoppgaver å se hvordan det går, gamle eksamensoppgaver finner du også på udir.

 

Lykke til!

Endret av Pesta
Lenke til kommentar

Det betyr at du må ha både en muntlig og en skriftlig eksamen. Skriftlig eksamen er normalt en gang i løpet av november, og eksakt dato finner du på udir sine sider. Muntlig eksamen varierer og her er det ikke mulig å gi deg noe bedre svar enn å kontakte skolen du skal ta muntlig eksamen på.

 

Et godt tips for deg vil være å lære deg grunnleggende grammatikk godt, samtidig som du bruker duolingo for å utvide ordforrådet ditt. Jeg vil spesielt anbefale deg å lære bindeord og setningstartere, da dette vil gjøre språket ditt mye bedre, og her snakker vi ikke om så mange ord egentlig. Det kan også være én idé å lese noen spanske tekster, og hvis nivå II blir for vanskelig, kan du starte med nivå I.

 

En annen idé er også å prøve seg på noen eksamensoppgaver å se hvordan det går, gamle eksamensoppgaver finner du også på udir.

 

Lykke til!

Tusen takk for svaret. 

 

Når jeg går inn på udir og søker etter eksamensoppgaver (https://sokeresultat.udir.no/eksamensoppgaver.html#?k=spansk&start=1&openedmodalwindow=1) så har alle lås på seg og krever passord, selv på de eldere oppgavene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...