Gå til innhold

Overføre Mini-DV uten Firewire. Pinaccle eller S-video? Andre forslag?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Ser det er en gammel tråd om det her, men den omfatter Firewire. Har ikke lenger en maskin med dette eller muligheten til å installere dette eller port til å sette inn dette.

 

Altså: Har 15 filmer i Mini DV til et JVC kamera. Den har også minnekort og det går an å overføre fra kassetten til minnekortet i kameraet, problemer er bare at minnekortleseren er defekt i kameraet siden jeg stadig får opp "card error" på tre uike minnekort.

 

Siden jeg ikke får installert Firewire på noen av våre maskiner er neste spørsmål hva gjør jeg nå?

 

Jeg ser for meg ulike løsninger:

 

Bruke Firewire med USB i andre enden - et søk ser ut til at dette ikke går?

 

Bruke Pinnacle Dazzle device. men den har ikke firewire inngang og må bruke S-video ol. Kameraet har kun en S-video utgang og ikke noe annet. https://www.multicom.no/pinnacle-dazzle-dvd-recorder-hd/cat-p/c/p7162651  Erfaringer med om dette går da, når kameraet kun har en s-video utgang?

 

Overføre direkte med S-video kabel via feks tv eller forsterker med dvd- spiller og koble pc til denne enheten?

 

Innpill? Evt forslag til andre løsninger?

 

Aller helst ville jeg hatt tak i den forrige modellen til Pinaccle som hadde Firewire inngang fra videoen og USB videre til pc. Den nye modellen har S-video inn (se bilde i linken ovenfor) og USB-2 videre.

 

Vedlagt bilde av utganger på mitt kamera. post-525880-0-78175700-1563719347_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...