Gå til innhold

når skal jeg raportere innlegg?


Anbefalte innlegg

når skal jeg raportere innlegg?

 

"Dette skjemaet skal KUN brukes for å rapportere frastøtende innhold, etc og kan ikke benyttes for å kommunisere med moderatorer med andre formål."

 

jeg har da flere ganger sett at folk har raportert om tråder som er feilpostet, og selv om en tråd er feilpostet så er jo ikke innholdet "frastøtende" forde.

kan jeg raportere en tråd dersom den er feilpostet eller om noen som oppfører seg som en dritt når de svarer?

 

håper jeg kan raportere et innlegg selv om innholdet ikke er direkte frastøtende, men også av andre gode grunner. :)

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Du kan rapportere et innlegg hvis du tror det er i strid med retningslinjene. Du trenger ikke være sikker da det uansett er opp til moderatørene å bestemme om de ønsker å gjøre noe med det eller ikke. Hvis du rapporterer ett innlegg og vi ikke synes det er verdt å gripe inn i er vi alikevel takknemmelig for at du har fortalt oss om det.

 

Ettersom jeg nevnte det i en tidligere tråd nevner jeg det også her:

det er et par enkelt individer som tror rapport funksjonen er til for å få andre kastet ut bare de er uenige. Vi setter ikke pris på rapporter hvor folk skriver "han har feil mening" (ja det har faktisk skjedd!!). Dette gir oss ekstaarbeid, som igjen fører til dårligere moderering der det faktisk trengs. Det har også skjedd et par ganger at folk har "spammet" rapport funksjonen. Dette settes heller ikke pris på.

 

I bunn og grunn kan du bruke rapport knappen så ofte du tror et innlegg er i strid med retningslinjene (...som også omfatter vanlig folkeskikk). Føler du et innlegg burde vært stengt eller sett på av en moderatør så ikke nøl med å si i fra. Men er begrunnelsen "han er uenig med meg" så vær så snill å ikke rapporter. Er nettopp dere brukere som kan hjelpe til med å gjøre modereringen mer effektiv :)

 

*masse skryt til alle som bruker rapport seriøst selv om vi ikke velger å gripe inn i alle situasjoner*

 

Tror jeg forklarte meg litt rotete, men hvis det er noen spørsmål så ta det gjerne.

 

 

(til sist vil jeg si til de vanlige kverrulantene som dukker opp i denne typen tråder at jeg ikke gidder å svare på spørsmål som er for å sette meg i dårlig lys ved å vri og vende på alt jeg sier)

Lenke til kommentar
takker for svar, skjønte tegninga nå. burde dere ikke da revurdere å trekke tilbake det der med "kun hvis det inneholder frastøtende innhold" og heller bruke andre ord som stemmer mer med det som egentlig stemmer?

Du har helt rett. Skal notere det og se om det er mulig å få gjennomført i løpet av kort tid.

tror det kan være en god ide fordi de nye brukerne her på forumet kanskje blir "skremt vekk" fra å bruke denne funskjonen da de kanskje tror den bare skal brukes i "nødstilfeller".

Lenke til kommentar
Tystere må dø

Slike kommentarer er alltid litt vanskelige å vurdere, skal jeg eller skal jeg ikke rapportere en slik kommentar ?

du trenger ikke en gang raportere det. Invictus leser dette tror jeg.hehe

 

blir nok en liten advarsel på egilegil etter denne kommentaren ja... :laugh:

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Joda, men det er en type kommentar som ligger litt i grenselandet mellom humor og flaming. Det dukker opp slike i andre tråder iblant også.

invictus sa jo selv at du ikke trenger å være helt sikker

 

 

 

"Du kan rapportere et innlegg hvis du tror det er i strid med retningslinjene. Du trenger ikke være sikker da det uansett er opp til moderatørene å bestemme om de ønsker å gjøre noe med det eller ikke. Hvis du rapporterer ett innlegg og vi ikke synes det er verdt å gripe inn i er vi alikevel takknemmelig for at du har fortalt oss om det."

.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Har dere noen tall for hvor mange ganger "raporter funksjonen" har blitt brukt?

Er bare litt forveten, føler dere at det hjelper :roll:, Jeg kan ikke si at jeg har merket noe særlig forbedring i antall unødvendige innleg/poster og poster med dårlig topic osv.

har ikke noe nøyaktig tall, men ID feltet som jeg regner med startet på 1 og var auto_increment er nå på godt over 1600.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...